jaj-51
Råd om hur pelargoner skall övervintras fins det gott om.

Men hur går det för er som inte har möjlighet till kalla utrymmen, eller vill hålla igån pelargonen året om?
Red Top
Jo tack. Det går alldeles utmärkt! smile.gif
gnon49
Mina pelargoner får övervintra i köket. Fungerar alldeles utmärk om ej optimalt. Det är vid omskolning på våren som jag ofta lyckas ta livet av en del.
smuleborg
Funkar hur bra som helst. Första gången vi testat (var ledsna på att se till synes "halvdöa" pellisar överallt; i svalt uthus; de såg inte kul ut i boningshuset heller). Lagerhyllor från IKEA, vi monterade lysrör från Clas Ohlson under varje hylla (fråga mig inte vilka, vi läste på; info finns här). Har funkat hur bra som helst. Kompakt-förvaring på förhållandevis liten golvyta. I tämligen - eller något under - normal rumstemperatur.

Och nu, de (som ska vara stora) är stora och frodiga. Generellt: rik blomning sedan ett par månader tillbaka.
Det har funkat bra för vilda, hybrider, dvärgar och miniatyrer också.

Men framför allt, att slippa se en "kyrkogård" i uthus och boningshus.
malarmaster
det är inte svårt om man bara kan fixa ljus vintertid,själv övervintrar jag mina i växthus (isolerat) på minitemp då jag inte har plats inomhus. det är ju också en fråga om sorter och antal.ett mindre antal går att ha inne med extraljus men har man ett hundratal blir det ett större problem.ulf
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon