Full version: Fuchsia
Mårbacka
Det sägs väl att de tål skuggiga platser, men hur mycket?
Har ett ställe i trädgården där man kan hänga amplar och har nu hängt fuchsior där. Dit når inte solljuset någon minut under dagen, men det är inte heller så mörkt att ingenting skulle växa där. Går det att ha fuchsior i total skuggläge eller är de bäst att ha i halvskugga?
kerstinh
Jag har mina fuchsior ganska skuggigt. De får nog lite sol någon timme om dagen men inte mer. Det har funkat bra hittills. Jag har dock lyckats mindre bra med dem i ampel. De blev inte lika stora och har inte klarat vintern. Det kan ha varit att de fick lite för lite vatten vissa tider i somras.
Du kan ju prova och se. Hoppas det går bra. :-)
Bassam
Hej

Hänger växter har mycket rötter,  så behöver mycket vatten.

H.Bassam
rosita
Jag har alla mina fuchsior i helskugga, solen kommer aldrig dit. Jag har dem planterade i rabatten och de blommar för fullt under sommaren. Det är vanliga fuchsior och inte hängvariant, men jag antar att det är skugga som gäller för alla fuchsior!?
Maj-Elén
Håller med. Jag har mina i helskugga och där blir de finast.
mamamaggan
Mina fuchsior är helt tvärtom Den jag har i skugga , under tak på verandan , blir aldrig så fin som de jag har hänger i full sol.

Tror att man kan ha dem lite var stans.
vanjalarsa
jag tror ju att det finns väldigt många sorters Fuchsior. En del föredrar mer sol respektive skugga än andra. Om man vet vilken sort man har så kan man kolla upp det.
mvh vanjalarsa rolleyes.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon