Gossen Ruda
Ibland är livet inte så lätt. Jag hade tänkt fixa till rabattkanten runt min ö-rabatt idag. Den heter så för den ligger som en ö i gräsmattan. Arbetet innebär att jag gräver ur ca 40 cm, fyller på med kross 0-16 och sen kantstenar. Normalt har jag ganska fuktigt och nu har det regnat 80 mm på drygt en vecka. Jag hade vissa onda aningar och visst, ö-rabatten gör verkligen skäl för namnet nu med en vattenfylld vallgrav runtom delvis. biggrin.gif Började försöka tömma med grovsugen som även klarar vatten. För jobbigt. Fortsatte med öskar och en spann. Lika jobbigt. Till slut fick jag ta till trädgårdsslangen som hävert. Mätte och konstaterade att tillrinningen låg på 1 liter i minuten. Hoppas det har minskat till i morron för annars blir det nog problem att fylla i krossen. Sträckte mig i ryggen när jag höll på med öskaret också. Annars mår jag bra. Natti. smile.gif
fvd
Släp o slit trist när det blir sådana bakslag. Jag klara min rygg genom att använda krypstilen. Fast det kanske är svårt när det är blött.
malcolm
Eländes elände, du får pigga upp dig med lite AKB. biggrin.gif
Gossen Ruda
CITAT (malcolm @ 20-05-2012, 09:30) *
Eländes elände, du får pigga upp dig med lite AKB. biggrin.gif

Har inte tid, ok LITE tid. biggrin.gif Det gick fö bra, flödet hade minskat så mycket att jag kunde ösa i krossen och då stoppade det.
Bassam
. Hej

Man ska tänka på framtiden hälsan, så ska man inte jobba med att stressa.

H:Bassam
HelénE
Ja det är elände när naturen inte vill vara med en när man bestämt sig för att göra nåt.

Förra helgen så regnade det på lärdagen, fast det inte skulle göra det, och försenade mitt "ta bort gammla dammen" arbete en hel dag, vilket inneburit att nu är det inte klart denna helg som jag tänkt.

Helén
Gossen Ruda
Jag lyckades fylla på krossen och placera ut kantstenarna och såga till hörnen innan det blev mörkt. Idag skulle jag fortsätta men först skulle potatisen i marken. När jag skulle göra klart för andra raden av 8 sträckte jag jag givetvis mig i ryggen. Fick nästan krypa till närmaste stol. F-------------N också. ranting.gif ranting.gif ranting.gif ranting.gif ranting.gif Fast efter en massa uppmjukningsövningar och två Naprosyn går det hjälpligt att röra sig.
malcolm
Du håller väl inte på så mycket i trädgården nu att du glömmer J-tråden helt och hållet? crying.gif
Gossen Ruda
Inte glömmer men det är mycket annat att göra. Idag har jag dessutom jagat en vattensork igen. Hoppas jag lyckades dränka den till slut. Hinnar bara pigga upp mig då och då med lite AKB.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon