Full version: VÄRME ELEMENT
kryddbruden
Hej alla glada smiley_small_hug.gif

Igår fick jag ett convektor element tror jag det heter.. värme element på ren svenska rolleyes.gif

Min fråga är..

Ni som har värmeelement i era växthus... använder ni dem HELA sommaren då eller tar ni bort dem ur växthuset?

Bor i zon 7 så det kan li riktigt kalla nätter emellanåt wink.gif
*Stintan*
Är elementet godkänt för våtrum?
Beroende på vad du odlar i ditt växthus så skulle jag nog ha elementet kvar över sommaren, om du odlar gurka, chili, tomat t.ex.. Då har du möjlighet att se till att värmen inte understiger 14-15 grader på nätterna. Vet inte hur kallt ni brukar ha där uppe men nere i Mälardalen har jag aldrig behövt element efter midsommar som längst. Man får hålla koll på graderna.
jaj-51
Hej.
Bor i Zon 2 ... Jag använder värmeelementet bara för att slippa frosten i växthuset.
Skulle bli svindyrt att hålla minst 15grd där.
Men Zon 7, kort sesong och isolerat växthus gissar jag, kanske kostnaden blir rimlig.

Jag har funderat på att sätta in värmeelementet till hösten som frostvakt, kanske skulle förlänga sködetiden för mina tomater.
kryddbruden
CITAT (jaj-51 @ 20-05-2012, 15:39) *
Hej.
Bor i Zon 2 ... Jag använder värmeelementet bara för att slippa frosten i växthuset.
Skulle bli svindyrt att hålla minst 15grd där.
Men Zon 7, kort sesong och isolerat växthus gissar jag, kanske kostnaden blir rimlig.

Jag har funderat på att sätta in värmeelementet till hösten som frostvakt, kanske skulle förlänga sködetiden för mina tomater.

Nästan ett måste här är jag rädd.
I dag hade vi snöblandat regn. vill verkligen ha SOMMAR nu wink.gif
Hur det än är har vi snart vintern här igen wink.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon