kolonilotten_dersen
21-05-2012, 07:01
Hej
Jag är odlingsnybörjare och har precis börjat odla, jag har verkligen saknat bilder på vanliga folks grödor på nätet. Hur ser de ut när de sätts osv. Lite steg för steg bilder..
Så nu tänkte jag visa hur min potatis ser ut so far. Kanske hjälper det någon:)
Hur ser ert grönsaksland ut just nu?
www.grodorochbrod.blogspot.se
De sattes 28 april
[attachment=70031:Photo_20...17_21_15.jpg]
Den 15 maj
[attachment=70031:Photo_20...17_21_15.jpg]
Igår
[attachment=70032:Photo_20...14_31_52.jpg]
Jag har inte lyckats lära mig att föra över bilder från mobilen, men i mina potatisland (zon 1-2) ser det finfint ut! 6 potäter fick börja i kallbänk, för att kickstarta så att vi får lite till midsommar, de har ett par decimeter blast och är kupade. De andra ska kupas i dag.
I år provar jag med Timo och Cherie som tidiga, och sparrispotatis, Amandine som medeltidiga och Blue Belle som sena. Ser bra ut hittills, men nu kommer torkan så det gäller för mig att vattna, eftersom jag lätt får problem med skorv här.
kolonilotten_dersen
24-05-2012, 06:33
Ser nu att mina bilder blev lite buggiga när de laddades upp. Men ni förstår nog vilken ordning de ska komma:)
Jag kupade oxå igår, jag är ju som sagt lite nybörjare så att jag ver inte riktigt hur det bör se ut när det är kupat. Om du orkar lägga upp en bild så hade det varit kanon!
Jag har odlat rocket och Marie som tidiga och Asterix oxh Blue belle som sena sorter.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.