Full version: Idientifiering!
AnniiPannii
Hejsan!

I mars sådde jag ett gäng perenner inne som lammöra, förgätmigej osv.
Skolade om och alla är nu ute. MEN. Jag fick upp någonting som jag absolut inte har sått!
Det är någon slags pensé som jag aldrig sett förut!
Blomman är 0,5 cm stor, vit med lilla baksida. Den är verkligen mini.
Kan inte bifoga bilder :S Men det finns en länk till min blogg längst ner där de ligger.
Den är jätte söt men vilken sort är det här igentligen?
Bladen är annorlunda också.

Tacksam för hjälp!
Eva 33c
Jag gissar på att du fått ett litet ogräsfrö med här, av åkerviol, en ettårig växt. Vad tror du, kan det stämma?
AnniiPannii
Det kan nog stämma, men den är inte så gul alls..
Här har jag rått om ett ogräs, omskolat ett ogräs hahah så det kan bli smile.gif
Eva 33c
CITAT (AnniiPannii @ 21-05-2012, 10:04) *
Det kan nog stämma, men den är inte så gul alls..
Här har jag rått om ett ogräs, omskolat ett ogräs hahah så det kan bli smile.gif

Att omskola ogräs är du inte ensam om, många har nog vårdat björkar och hallon osv. Men det är så man läsr sig. Föresten kan man få nåt fint också : )
Färgen kan nog skifta på åkerviolen, vit till gulvit säger texten i länken. Och ett ogräs som blir omhuldat med omplantering brukar få en annan uppsyn än de har i det vilda smile.gif Nu är det väl inte helt säkert att mitt förslag är rätt, så om nån annan har alternativa idéer så hoppas jag de delar med sig av dem.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon