allakantralla
Hade planterat en klätterros (new dawn) och en kaprifol på balkongen i stora odlingskärl. Låtit dem stå över vintern och nog knappt vattnat en enda gång. De sköt skott för någon månad sedan, och jag började vattna igen, rätt rejält eftersom det plötsligt blev kanonvarmt.

Båda vissnade och dog, vissnandet gick över natten. Samma sak hände med min iris.

Vad hände egentligen?

Jenny
Huggorm
Det kanske inte berodde på vattning, utan på krukorna. Om för mycket av rötterna frusit sönder under vintern kan det finnas så mycket kraft kvar i växterna att de klarar börja slå ut, men inte mer
Aqvakul
CITAT (Huggorm @ 23-05-2012, 09:22) *
Det kanske inte berodde på vattning, utan på krukorna. Om för mycket av rötterna frusit sönder under vintern kan det finnas så mycket kraft kvar i växterna att de klarar börja slå ut, men inte mer

Tror jag också!
allakantralla
Tack för svar! Det verkar ju rimligt. Jag gräver upp och ser hur rötterna ser ut tror jag och provar att plantera igen om det finns livstecken. Annars åker de i sopet.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon