MirMaja
Hej!

Har fått i uppdrag att göra i ordning en liten entré rabatt. Den är i nuläget belamrad av vad jag kan se: järnek, tuja och rosor....och 1 meter hög kirskål i mellanrummen smile.gif Har försökt rensa kirskålen mellan buskarna men det är inte särskilt bekvämt.

Rosbuskarna har långa marknära grenar som är kala i mitten och gröna längst ut - lika bra att göra en riktigt grov beskärning? Synd att missa blomningen men det får nog bli så.

Det växer gran bredvid rabatten så jag kan inte köra ned spaden utan att stöta på rötter, hur får jag bort kirskålen då? Finns det något annat jag kan så i en skuggig rabatt som kan ta över istället?

Tacksam för tips och råd smile.gif

//Miranda
Cilla
Täck med geotextilduk under ett par år, den är genomsläpplig för vätska men släpper inte igenom ljus.

Eller ta det lite pö om pö med kirskålen. Viktigast är att få bort den innan den går i frö. Annars kan du ta ett hörn i taget, rensa ordentligt, så i något starkt ettårigt som t ex krasse, och täcka resten.
CillaM
Glöm inte att skära ner rosorna, det är inte riktigt försent för detta! Kirsen kan man plocka sig trött på men det kan löna sig i slutändan.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon