Åsa Troll
Köpte en häck, häggmispel, för ungefär 2 år sedan som nu är ca 30-50 cm hög. När bör jag gödsla den? Är Blåkorn att rekommendera?
Lars
Jag hade nog väntat tills den har kommit igång och börjar växa. Gödsla hellre med naturgödsel, som inte tär på jordens resurser (som Blåkorn gör) Lägg på koskit, hästskit eller kompost. Du kanske måste komplettera med hönsgödsel, som är mycket kväverikt, särskilt om du använder trädgårdskompost.

Lars
Åsa Troll
Tack för svar. Jag ska definitivt köra med naturgödsel. Lite kompost kanske jag kan pröva med när tjälen gått ur marken.
Gossen Ruda
CITAT
Gödsla hellre med naturgödsel, som inte tär på jordens resurser (som Blåkorn gör)

Förklara gärna vad du menar med det. Är det den gamla vanliga flumteorin från ekologirörelsen? tongue.gif
Hannele
CITAT (Gossen Ruda @ 20-03-2004, 19:08)
Förklara gärna vad du menar med det.
Är det den gamla vanliga flumteorin från ekologirörelsen? tongue.gif

Bättre med flumteorier om hormoslyr, glyfosat och annat 'säkert'...?
När man sprutar med Roundup på åkern så dör allting utom den genmanipulerade sojabönan eller majsen...

Blåkorn funkar i krukorna, där man byter jord varje år.
Gossen Ruda
Det är bäst när rätt person svarar och dessutom på den ställda frågan! mad.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon