Mitt första inlägg på forumet!

Jag är relativt nybliven trädgårdsägare, har en sommar bakom mig och har insätt att jag tycker det är jättekul! Vi bor i ett ganska nytt hus och dom förra ägarna hade i stort sett inte gjort mer än att anlägga gräsmatta. Förra sommaren gick för oss till att göra lite större projekt som häck, rosor, rhododendron, gräva rabatter etc, i år är det dock utrymme för lite flera små och mysiga projekt!

Det är en del berg under tomten, och på ett ställe har dom lämnat en liten del av detta berget uppe i dagen.
Runt denna stenen växer inte gräset så bra, det blir i stort sätt bara mossa. Jag har grävt upp på ena sidan och satt ned lite stenväxter som verkar trivas bra! Har även en okänd stenväxt som växer så det knakar i sprängningshålet som var lämnat i stenen!

Jag tyckte detta blev så mysigt, så nu har jag grävt upp en sida till och funderar lite på vad jag ska sätta där! Jag hittade en citrontimjan som jag föll för, men det finns utrymme för 2-3 växter till, och jeg tycker det vore så kul med något mer som går att äta!
Så om någon har tips på fina, ätliga stenväxter så skulle jag bli jätteglad!

Mvh. Marianne