david24
HEJ!började odla adenium i mars 2012 , söker flera som också håller på och odlar adenium.
lite bilder på mina adenium
DSC01283.JPG

DSC01285.JPG

DSC01287.JPG

twister

Emily
Vad stora dom blivit om du sådde dom i mars!

Jag har tre små plantor som nu är drygt 1år, dom är lite knubbigare än dina, men har ungefär lika mycket blad.

Min mormor har också en, den är drygt 2 år så ska bli spännande och se om den vill blomma redan i år...
david24
Hej Emily! Jag klippte mina adenium i när de hade 6 blad o lämmnade bara tvåa blad kvar då får man de att bygga på nya blad sen så får de kaktusnäring två gånger i veckan
Aleksandra
Oj vad dina växer som sagt, mina är lite tragiska. Sådde mina i höstas någon gång och dom är ungefär lika stora som dina är nu. Haha, jag gör garanterat något fel.

En har dock fått lite nya större blad nu i vår och den andra håller på att återhämta sig från någon nära-döden-upplevelse så den har bara några blad tongue.gif

[attachment=70180:_kenros1.JPG]

[attachment=70181:_kenros2.JPG]
Emily
Mina får ingen näring, så kanske därför dom är lite långsammare...
david24
Säljer några av mina adenium kan tyvärr inte ha de alla hemma .
10 kr styck om det är någon.som är intresserad
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon