maichan
Hej!

Jag köpte mina snötörel (Euphorbia 'Diamond Frost') för en vecka sedan och planterat i en stor kruka tillsammans med några andra blommor. Jag är bara förälskad i den och det är andra våren jag köpt. Men redan nu efter en vecka så verkar den inte må bra. Det står överallt på nätet att den är tålig men både den här gången och förra gången så blev det likadant. En del blad börjar rulla ihop sig och blommorna omkring ser ledsna ut. Förra gången var det också likadant (då hade jag den i en egen kruka) och till slut blev alla blad och blommor tråkiga. Jag är rädd att det kommer att bli likadant igen :-( Den får mycket sol ca 5 timmar per dag. Inte direkt sol resten av dagen men ljust. Än så länge verkar den andra i samma kruka må bra. Så jag tror inte det är uttorkning. Eftersom den har mått bra i ca en vecka nu så tror jag inte det är någon glipa runt blomman heller... Är det någon som kan gissa vad det kan vara??

Tack på förhand smiley_small_hug.gif
Mai
officinalis
Min gissning är att det är för kallt på nätterna fortfarande.
Det är inte helt orimligt att du köpt den på ett ställe där den stått varmare också. Den kanske har blivit chockad?
Bassam
Hej

Det beror på att den står under direkt sol, så behöver den till mera vatten.

H. BASSAM
maichan
Tack för svaren, Officinalis och Bassam!
Konstigt att det bara är ena... den andra i samma kruka mår mycket bra :-( Ska försöka testa rädda dem på nätterna och lite mindre sol på dagen. Tack!

Hälsningar
Mai
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon