Full version: Snart dags
Gossen Ruda
Snart börjar sändningarna, hur många skall titta? Själv har jag tom stängt av TV:n med strömbrytaren så inte EBU på något sätt skall kunna fjärrstarta den. laugh.gif Jag har fakttiskt tittat på vårat bidrag ett par gånger för att försöka gilla den men tji, jag stänger av efter nån minut. Jag orkar inte med frånvaron av musik och den kråmande Loreen med urringning till naveln och sina små uppvisade bröst. Tom den skällande grannhunden här låter bättre. Måste återställa den mentala balansen efteråt med lite AKB. biggrin.gif
Fjortispower
Har inte kollat på detta något år alls, men i år blev jag plötsligt intresserad. Vet inte varför, tycker det är... kul? smile.gif Gillar tävlingar där olika länder bidrar så detta är något för mig!
Gita
CITAT (Gossen Ruda @ 24-05-2012, 20:30) *
Snart börjar sändningarna, hur många skall titta? Själv har jag tom stängt av TV:n med strömbrytaren så inte EBU på något sätt skall kunna fjärrstarta den. laugh.gif Jag har fakttiskt tittat på vårat bidrag ett par gånger för att försöka gilla den men tji, jag stänger av efter nån minut. Jag orkar inte med frånvaron av musik och den kråmande Loreen med urringning till naveln och sina små uppvisade bröst. Tom den skällande grannhunden här låter bättre. Måste återställa den mentala balansen efteråt med lite AKB. biggrin.gif

Oj, du är ju verkligen engagerad, att du orkar skriva långa och rätt fåniga inlägg om saken.
Sånt jag inte gillar och sånt som jag inte intressera mig för brukar jag rätt och slätt strunta i.
Gita

Oj, du är ju verkligen engagerad, att du orkar skriva långa och rätt fåniga inlägg om saken.
Sånt jag inte gillar och sånt som jag inte intressera mig för brukar jag rätt och slätt strunta i.
Gita
Personligen tycker jag evenemanget är ganska underhållande, många bra artister och många bra låtar
Huggorm
Som jag brukar säga, slå ihop det med pridefestivalen och sänd skiten på SVT24 eller liknande
Gossen Ruda
CITAT (Gita @ 24-05-2012, 21:07) *
Gita
Gita
Personligen tycker jag evenemanget är ganska underhållande, många bra artister och många bra låtar

Egentligen borde det vara så men sen tänker jag på hur mycket licenspengar som läggs ut på detta spektakel för att göra reklam för "artisterna" och då måste jag avreagera mig. Jag knyter dock inte näven eller tuggar fradga. biggrin.gif
gnon49
Har knappt en susning om vem som företräder Sverige eller vart det går av stapel. Gäsp.
ryss_борис
Hör tillräckligt med oväsen ändå, varför skulle jag utsätta mig för mer?
Azur
Föreställer mig att Sverige torde vinna i år. Vi har en väldigt stark låt, medan konkurrensen är svag. Om bäst låt vinner så vinner Sverige, om bäst mygel vinner så vinner Ryssland - det är ju schlagerfestivalen så det kan bli vilket-som.

Loreen med urringning till naveln och sina små uppvisade bröst.

Haha det vore förstås bättre om hon bar skoluniform?

Scenshowen är också stark, klart avvikande mot standard.
Gossen Ruda
Förstår mig inte på folk som accepterar nakna bröst men som samtidigt förfasar sig över nakna ben.
*Stintan*
Vem gör det? Jag såg förresten inga nakna bröst men det beror nog på att det inte är sånt jag tittar efter.
malcolm
Det är synd att Japan inte ligger i Europa för då hade AKB48 kunnat ställa upp, skoluniform och bara ben förstås. naughty.gif
*Stintan*
CITAT (malcolm @ 25-05-2012, 09:46) *
Det är synd att Japan inte ligger i Europa för då hade AKB48 kunnat ställa upp, skoluniform och bara ben förstås. naughty.gif

Spektakel som spektakel menar du eller? giggle.gif
Ugglemormor
Blir väl tvungen att lyssna åtminstone .... whistling.gif makens område och hans yrkesintresse gör att han kollar även att han gillar inte många av nutidens låtar, men håller sig aktuell för att kunna snacka med sina polare av vilka några är fortfarande aktiva i den branchen. .... flirting.gif
ryss_борис
Dessa borde ställa upp:

http://www.youtube.com/watch?v=yoI1N-5W_7Q
Peztis
Tycker att det är skoj!

Sedan om Sverige vinner eller inte spelar för mihg inte så stor roll. Men lite är det ett program där det likosm är ok att få klaga och ojja sig!

Sonen har fått sova en stund på dagen så att han ska få vara med och titta på det hela vilket gör det ju lite roligare. Popcorn och glass ska det vankas!
Tikka
O jag bara älskar melodifestivalen detta underbapa spektakel att älska o hata smile.gif
Stereoljud på högsta o så upp o jazza om man gillar nån låt sen klart man tydker si o så om vissa men va skoj med lite glamour o sång o musik biggrin.gif
Albanien Estland Sverige ja många bra finns med! Men ryska gummor haha nääää ....
Elisabeth-Västkustkolonisten
Jag kommer nog inte att titta på det men hoppas att dom ryska gummorna vinner
hattstugan

SVERIGE VANN!!!!!!!!!!!!!!! rose.gif
Aqvakul
tummenupp.gif
CITAT (hattstugan @ 27-05-2012, 00:28) *
SVERIGE VANN!!!!!!!!!!!!!!! rose.gif

ryss_борис
CITAT (ryss_бори @ 25-05-2012, 22:44) *

Fuck vad bra. Mycket bättre än den där smörjan!
herkules
trist att den svenska låten vann, den var inte bäst sad.gif
*Stintan*
CITAT (herkules @ 27-05-2012, 09:08) *
trist att den svenska låten vann, den var inte bäst sad.gif

Bang har talat rotfl.gif
Azur
Bäst låt vann definitivt. Enda schlagerfestivalslåten jag gillat tillräckligt mycket för att köpa på... hm... när vann Bucks Fizz?
malcolm
Jag "tittade" också igår fast jag inte hade tänkt göra det, hade sett mästarnas mästare och så kom schlagerfinalen efteråt. Var inte så koncentrerad på det hela utan slängde en blick då och då men om jag nu skall lägga ett omdöme så tyckte jag att Italien med sin Amy Winehousekopia var bäst, tätt följd av Sverige. Lade dock märke till att kjollängderan var långa och det förekom tom. långbyxor, inget för ett AKB-fan som jag. giggle.gif

Det sista var ironi. coolgleam.gif
ingrid fuxwall
Vem tävlade för Sverige?

Ber om ursäkt men jag har noll koll men Ni verkar kunna detta!
Azur
CITAT (ingrid fuxwall @ 27-05-2012, 20:58) *
Vem tävlade för Sverige?

Loreen.
Gita
Alltså, jag kan inte annat än förundras över det stora flertalet av Odlaforumisterna.
Tjejen är ju begåvad, tonsäker med en fantastisk röst, väldigt vacker och karismatisk.Een hyfsad låt som hon gjorde det mesta möjliga av.Varför inte vara stolta över henne och glädja sig över hennes framgång stället för alla sura kommentarer.?
Gita
Anma
Loreen var klart bäst. Hon är inte bara duktig på det hon gör, hon är klok också.
gnon49
Eftersom hon vann måste väl både melodi o framförande varit bra. För mig är hon helt okänd men att vinna ESC är inte fy skam. ABBA startade väl sin karriär genom att vinna ESC.
ryss_борис
CITAT (Gita @ 27-05-2012, 21:46) *
Alltså, jag kan inte annat än förundras över det stora flertalet av Odlaforumisterna.
Tjejen är ju begåvad, tonsäker med en fantastisk röst, väldigt vacker och karismatisk.Een hyfsad låt som hon gjorde det mesta möjliga av.Varför inte vara stolta över henne och glädja sig över hennes framgång stället för alla sura kommentarer.?
Gita

Glädja sig åt personens framgång är en sak menvarför ska ni vara stolta över henne? Har ni hjälpt henne att nå dit eller känner henne personligen eller vad? slap.gif

CITAT (Anma @ 28-05-2012, 20:19) *
Loreen var klart bäst. Hon är inte bara duktig på det hon gör, hon är klok också.

Såvida du inte känner henne personligen, eller har hört diverse intervjuer, så bör du inte uttala dig om huruvida hon är klok eller inte.
Gita
CITAT (ryss_бори @ 29-05-2012, 00:15) *
Glädja sig åt personens framgång är en sak menvarför ska ni vara stolta över henne? Har ni hjälpt henne att nå dit eller känner henne personligen eller vad? slap.gif

Nej, jag känner henne inte personligen men jag känner inte Zlatan eller t.ex. Ingemar Stenmark heller. Det hindrar inte att jag är stolt över dem som fantastiskt framgångsrika svenskar.
Gita
Anma
CITAT (ryss_бори @ 29-05-2012, 00:15) *
Såvida du inte känner henne personligen, eller har hört diverse intervjuer, så bör du inte uttala dig om huruvida hon är klok eller inte.

Jag baserar mitt uttalande på de intervjuer jag hört.
*Stintan*
CITAT (Anma @ 29-05-2012, 09:02) *
Jag baserar mitt uttalande på de intervjuer jag hört.

tummenupp.gif och jag håller med dig om att hon är både duktig och klok.
herkules
jag gillade estland och italiens bidrag bättre. söt som socker är hon dock loreen, kommer fr hötorget så jag har sett å hört henne live nu smile.gif
Azur
Loreen har börjat sitt segertåg. Ingen tvekan om att hon är en fantastisk liveartist. Hon har minst två bra låtar till att följa upp med, jag tror hon kan gå långt.

Nästa år tycker jag vi skickar Laleh.
ryss_борис
CITAT (Gita @ 29-05-2012, 06:40) *
Nej, jag känner henne inte personligen men jag känner inte Zlatan eller t.ex. Ingemar Stenmark heller. Det hindrar inte att jag är stolt över dem som fantastiskt framgångsrika svenskar.
Gita

Du har ju inget med personen att göra. Vara glad kan du så klart vara, men stolt? Nog för att du kan det, men det känns lite löjligt..
Gossen Ruda
Huruvida hon kommer att långt kan nog diskuteras. Då måste hon på något sätt förnya sig, det håller inte i längden att stå framför en fläkt och kråma sig. Hon framför en lite typisk udda låt för att skilja sig från mängden, sen kommer verkligheten ifatt.
ryss_борис
CITAT (Gossen Ruda @ 29-05-2012, 23:01) *
Huruvida hon kommer att långt kan nog diskuteras. Då måste hon på något sätt förnya sig, det håller inte i längden att stå framför en fläkt och kråma sig. Hon framför en lite typisk udda låt för att skilja sig från mängden, sen kommer verkligheten ifatt.

Vinner man Schlagersmörjan kommer man långt oavsett. Sen kan jag hålla med om hennes musik är ganska kass, ja. Fast tycker iof inte att era trallande japanskor är bättre, snarare sämre.
Gossen Ruda
CITAT (ryss_бори @ 29-05-2012, 23:10) *
Vinner man Schlagersmörjan kommer man långt oavsett. Sen kan jag hålla med om hennes musik är ganska kass, ja. Fast tycker iof inte att era trallande japanskor är bättre, snarare sämre.

Fast det gäller att följa upp, många vinnare glöms bort innan nästa spektaket drar igång. Beträffande hennes omtalade skönhet... Tja hon är inte ful men inte speciellt snygg heller i mina ögon. Sångrösten är sådär, lite för mycket skrikande.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon