Silvantia
Jag köpte förra året en själbevattnande ampel på Skåneplantor vid Staffanstorp, det var en stor vit plastampel och i botten står det "B. Grigi". Den har en vattenreservoar undertill där det går en liten tross upp i krukan..så man behöver bara vattna där nere så att säga så sköter den sig själv i 1-4 dagar och vattnet sugs upp i trossen.
Jag har inte hittat en sån här någon annanstans..någon som vet vart man kan köpa en sån eller har andra förslag?
Jag hade velat ha en rätt så stor ampel men det viktigaste är att den är självbevattnande. Har tittat lite på nätet och sett olika men hittar inget lämpligt i Sverige. Hade kunnat beställa utomlands ifrån med men hittar heller inget där av intresse.
Hade velat köpa en ampel som är dekorativ, så det är uteslutet med gamla sylthinkar osv smile.gif
varghem
Jag har Orthex amplar som finns i alla möjliga storlekar. Mina blommor är nöjda så det är huvudsaken. Men ampeln är stängd så inget överflödigt vatten rinner ut, i det fria är det kanske inte så lämpligt. Googla Orthex så hittar du deras sida på svenska
Silvantia
Jag har sett Orthex oxå, men som du säger kanske de passar bättre inomhus ifall överflödigt vatten inte kan rinna ut? å andra sidan..alla vanliga amplar som säljs, typ "Sommarblommor i ampel" - de är väl stängda? Annars får man väl borra hål i botten på dom så det kan rinna ut.
Men ser ni nån självbev. ampel och vart ni köpt så hojta till! smile.gif

*Stintan*
Kan detta vara nånting? http://www.indoorsprings.com/SWE/products_swe.asp?id=11

Silvantia
Har sett den där..den är så liten tycker jag bara, de vi har i trädgården är mellan 24-27 och den på 24 känns rätt så liten.
Kanske är jag för kräsen, haha smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon