Full version: 50-årspresent
Madeleine1
Jag har en vän som fyller 50 år. Vi ses inte så ofta, men finns i varandras vänkrets och är så nära vänner att jag vill uppvakta henne när hon fyller år. Men... vad ska jag ta med mig? confused.gif

Hon bor i lägenhet. Tycker om fina saker. wink.gif Jag skulle vilja ge henne något med lite tanke bakom, som för den delen inte behöver vara så dyrt.

sos.gif
Natur liv
Vanliga 50-årspresenter verkar vara vin, SPA-behandlingar och chokladprovningar. En korg med hemmagjorda SPA-prylar är kanske något om du är lite händig och kan mixtra ihop fotsalt, hudkrämer och tvålar. Eller varför inte göra egen choklad att ge i en vacker presentförpackning? Fast det här är ju presenter som tar slut förstås ...
Peztis
Tänkte också på en korg med lite smått och gott i. En blomma eller två fyller upp utan att kosta för mycket.
Honungsros
Jag var nyss inne på en blomsteraffär (-kedja) (antar att man inte får göra reklam för vilken här) och såg ett kit med Lavendel. En kruka med lavendel och så produkter med lavendeldoft (tvål mm). Minns inte riktigt vad allt var men det var några olika saker i. Såg trevligt ut. Kanske kan vara nåt?
omk
För många år sen, när jag fyllde år, fick jag ett set med krukor (5 st olika, men ändå "lika"), med färdigplanterade kryddväxter i. DET tyckte jag var en bra present ! (Passade mig.)
De kan hon ha på balkongen, om hon har en sån, eller i köksfönstret. Gott med färska kryddor till maten.

(Om hon har en balkong, kanske hon "behöver" nåt till den ? En kvällsdoftande växt eller nån möbel, ljuslyktor eller några varma fleecefiltar till benen ?)
Madeleine1
Tack för era svar! Det där med lavendelkit låter som en present helt i min anda!
Ugglemormor
Urk, gör inte som vissa gjorde mot en av våra advokater ..... gav en plats i Vättenrundan som 50-års present.
Nu till helgen kommer den "stackaren" hit och börja träna ....... giggle.gif .... han som inte gillar det ens ....
turtles
Kanske något från desigtorget? De har ganska bra saker där tycker jag. http://www.designtorget.se/designtorget/se/
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon