Full version: Eurovisan...
tepa
Hej

Tittar ni? Finland har ju åkt ut, så jag får väl hålla på Er?

Hälsn Tepa
tepa
Loreen vinner säkert .

Grattis, kanske?

Mvh Tepa
tepa
Är det någon annan än jag som tänker på henne som en gammal Ronja Rövardotter mommo....

Eller är jag lite avundsjuk nu, när inte Finland ens kom till final....

Hälsn Tepa

Nu vann hon ju.
Grattis, ni svenskar kan ju det där. Tom nu är jag stolt över att vara skandinav, dvs jag är ju finne....

GRATTIS

Va faaan, ni vann

det var väl klart....

Hälsn Tepa
plantanochknölen
Ja lika roligt när någon av oss i Skandinavien vinner eller har framgångar. Vi skulle ha fortsatt att utveckla vår egen union och inte ha försvunnit in i eu-träsket. Tror skandinavien hade kunnat bli en framgångsrik zon med en relativ stor hemmamarknad och med relativt samma kultur.
Robbanp
Jaha, då vet vi vad årets licenspengar ska kastas bort på...
Azur
Bäst låt vann. Fast det fanns flera andra helt OK låtar, t.ex. rumäniens, cyperns och islands.

En sak fattar jag inte: om det är så dyrt att hålla MSF att inget land egentligen vill ha det, varför lägger man inte in reklam? Det är dubbelt så många som tittar på MSF som det är som tittar på amerikanska Superbowl, och en halvminuts reklam under Superbowl kostar 40 miljoner kronor!
Gossen Ruda
CITAT (Azur @ 27-05-2012, 12:06) *
Bäst låt vann. Fast det fanns flera andra helt OK låtar, t.ex. rumäniens, cyperns och islands.

En sak fattar jag inte: om det är så dyrt att hålla MSF att inget land egentligen vill ha det, varför lägger man inte in reklam? Det är dubbelt så många som tittar på MSF som det är som tittar på amerikanska Superbowl, och en halvminuts reklam under Superbowl kostar 40 miljoner kronor!

Lär dig vad som menas med Public Service.
Vinterflickan
Jag tycker loorens låt var grym, helt klart vinnarvärdig men finlands låt var jättefin tepa!
kerstinbern
CITAT (Azur @ 27-05-2012, 11:06) *

Tidigare kunde SVT bekosta dyra arrangemang med hjälp av sponsring (före och efter programmet), men det har regeringen nu begränsat till att bara gälla idrottsevenemang .
*Stintan*
Svt säger sig inte ha några problem med finansieringen av spektaklet så varför bekymra sig över det.
Bengalow
För två dagar sedan, så sändes ett program om "public service". Där sades att det i princip bara var BBC - det rikaste av alla, som ev. skulle klara av en sådan kostnad som ett Eurovision Song Contest.
Azur
CITAT (Gossen Ruda @ 27-05-2012, 13:26) *
Lär dig vad som menas med Public Service.

Som kerstinbern påpekar är det ett mycket tänjbart begrepp. En snabb överslagsberäkning antyder att vår public service Tv drar in 38 miljoner per år på reklam utan att egentligen försöka.

EDIT: Men för all del, en tanke är att extremt kommersiella evenemang som ESC inte hör hemma på SVT, precis som OS, VM och liknande evenemang.
Lokan
Pengarna är inget problem, enligt Hamilton. Kostnaden för den svenska Melodifestivalen har tidigare beräknats till en bit över 100 miljoner kronor.

– Någonstans i de trakterna kan det säkert ligga för de europeiska ­semifinalerna och finalen. Det har varit starkt fokus på hur fruktansvärt dyrt det blir efter Azerbajd­zjans propagandaarrangemang. Men jag tror vi kan ordna en riktigt bra tävling på en vettig ekonomisk nivå. Det behöver inte bli så dyrt eftersom vi ligger i framkant och redan har den typ av expertis som krävs, vi behöver inte importera kunskapen, säger Eva Hamilton och menar att Eurovision song contest inte nödvändigtvis måste bli större och mer påkostat för varje år.

Pengar till finalen skjuts till av EBU, och arrangemanget är undantaget från förbudet mot sponsring. Licensbetalarna behöver inte oroa sig, försäkrar Eva Hamilton. Inget av SVT:s gängse utbud ska stå tillbaka för att det behövs pengar till tävlingen. Hur mycket av licensmedlen som går till tävlingen vill Eva Hamilton inte avslöja, men enligt en beräkning av tidningen Resumé går 10 miljoner kronor från tv-avgiften till den svenska delen av tävlingen.

DN 28.5
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon