Sirpe
Mina praktfulla dagliljor vägrar blomma! De ser hur fina o välmående ut som helst. Har förökat sig mycket. Massor av dem. MEN vägrar blomma! Bara bladmassor. De står relativt tätt men verkar ju inte må dåligt av det. Måste de ha sol precis hela dagen? Är jorden för bra? Välgödslad trgjord. Den vanliga gula blommar lite bättre men de står så hemskt tätt så de måste väl delas?? Snart gräver jag upp de otacksamma typerna och slänger dem!
Bassam
Hej

FÖR ATT GER VÄXTER BLOMMOR, DE BEHÖVER TILLRÄCKLIGT LJUS OCH JORD som INNEHÅLLER
LITE KVÄVE OCH MERA KALIUM OCH FOSFOR.

OBS
FÖR ATT KVÄVE MED SKUGGA GER MERA GRÖNSKAR OCH LITE BLOMMOR, IBLAND VÄXTER GER INTE BLOMMOR.

H. BASSAM
Krolliljan
Nej ge inte upp dem.
Kanske du skulle flytta dem nästa vår. Och passa på och dela dem om de är täta i växten.
Flytta dem till ett ställe med mer sol. Jag göder inte dagliljorna särskilt mycket men vatten gillar de framför allt på våren och försommaren. När de väl blommar minskar jag vattningen.

Fast några jag har gillar inte att flyttas då tjurar de. Grape Velvet kan stå och tjura flra år om jag flyttar den. Jag har två till sådana tjurmånsar.
Vilka sorter har du?
Srn finns t e x Sammy Russel som tydligen älskar att delas och flyttas. smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon