skånepåg
http://www.ur.se/Produkter/169932-Last-day...of+Homo+Sapiens
Riktigt bra och informativt och jag kan knappt vänta tills på onsdag för fortsättningen ohmy.gif
På Onsdag 14:30-15:25 på Svt 2 http://www.tv.nu/p/12053014301525svt2
Michio Kaku är med och förklarar vissa saker som är en av mina favorit fysiker med wink.gif
batski
Tack så mycket för tipset! tummenupp.gif
ryss_борис
Bra program för obildade personer smile.gif
skånepåg
Krävs mycket för att förutspå våran existens och jordens undergång?
ryss_борис
CITAT (skånepåg @ 29-05-2012, 00:23) *
Krävs mycket för att förutspå våran existens och jordens undergång?

Nej, är du någorlunda insatt i vetenskap, så som fysik, biologi etc, så finns en uppsjö tänkbara scenarion. Ingenting är egentligen konstigt bara man tänker logiskt!
skånepåg
Precis vad programmen handlar om ^^
Man är inte dum, doomsday event har man tänkt på olika sätt sen liten men helt osannolikt är inte allt men att hända under100-1000 kanske om en miljon år, vem vet, vi har stora krafter på vår planet som kan förgöra oss närsomhelst tongue.gif
Och utomstående ^^

Om vi inte förgör oss själva innan dess, men hoppas på fred innan dess, men tar tid =/
batski
CITAT (skånepåg @ 29-05-2012, 00:45) *
Om vi inte förgör oss själva innan dess, men hoppas på fred innan dess, men tar tid =/

Det finns tyvärr en överhängande risk att vi faktiskt är på väg att göra det... Det finns forskare som tror att det redan är för sent och de flesta är väl eniga om att det iaf är på väg att bli för sent om vi inte agerar snabbare än vad vi hittills har gjort sad.gif
skånepåg
Tiden får utvisa, men man hoppas inte på för mycket sad.gif
silos
Jesus kommer tillbaka innan allt är förlorat!
Anders zon 1
CITAT (silos @ 31-05-2012, 07:41) *
Jesus kommer tillbaka innan allt är förlorat!

Men så praktiskt! Då behöver vi alltså inte göra något åt situationen själva?
silos
CITAT (Anders zon 1 @ 01-06-2012, 22:08) *
Men så praktiskt! Då behöver vi alltså inte göra något åt situationen själva?

Självklart behöver vi göra MYCKET MYCKET MYCKET!
Och många troende människor gör oerhört mycket gott i våran värld och icke troende gör också mycket som är gott i våran värld!
Ugglemormor
Det har funnits så många som har spått under tidernas begynnelse alla de hemskheter som ska komma att hända men inget har hänt, så det tror jag inte på. Möjligen att människan förstör allt omkring sig.
Farbror Blå
Kanske svälter vi till slut ihjäl framför våra datorere, när ingen längre kommer med joltcola?
silos
CITAT (Farbror Blå @ 09-06-2012, 15:21) *
Kanske svälter vi till slut ihjäl framför våra datorere, när ingen längre kommer med joltcola?

Jag tror närmare att människor kommer att dö av fetma och orörligheten!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon