batski
Jag börjar undra om det var fel på slingerkrassefröna.. Allt annat har kommit upp men inte de.. Eller jo, jag sådde även några extra reservfrön i en kruka (i fall några av fröna i balkonglådorna inte skulle gro) och i den krukan har en enda planta kommit upp, fast krukan har stått i skuggan hela tiden. Jag följde instruktionerna på fröpåsen och lät fröna ligga i vatten i nästan ett dygn innan jag sådde dem.

Är krassefrön extra sega eller kan det vara något fel på dem?
hattstugan

Hur länge sedan är det du sådde?

Mina kom upp efter nästan 2 veckor!
evelina
Jag lägger mina i blöt först och det tog drygt en vecka innan dom kom upp.
batski
CITAT (evelina @ 30-05-2012, 19:10) *
Jag lägger mina i blöt först och det tog drygt en vecka innan dom kom upp.

Det gjorde jag också. De låg i blöt i nästan ett dygn.

Jag minns tyvärr inte riktigt när jag sådde dem (borde ha antecknat det), men det var betydligt längre än en vecka sen, det känns faktiskt tom längre än två veckor nu. Förstår verkligen inte varför det har grott ett frö i reservkrukan som inte har fått nån sol alls, men inte ett enda i balkonglådorna som får sol från soluppgång till runt kl 11. Det är ju varmare i lådorna pga solen, så de borde ha grott snabbare där... Jag har givetvis hållit jorden fuktig överallt där jag har sått.

Nu är det några dagar sen som den i krukan började titta fram, så jag hoppas verkligen det börjar hända saker i balkonglådrona också.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon