Full version: Klippa Ginnalalnn?
Gossen Ruda
Kpte tv sdana fr tv r sen och bda r likadana, toppskotten rnner ivg upp till 1 meter. ret efter blir det en grenkvast hgst upp p en kal kvist. Skall jag klippa tillbaka skottet och i s fall nr? Det finns inga blommor dr uppe men p de lgre ldre grenarna.
malarmaster
min r aldrig beskuren och har blivit ett litet vackert trd,skall du beskra skall det gras JAS d lnnar r bldare. (JAS= juli,aug,sept.).ulf
Gossen Ruda
Tror inte detta exemplar klarar saken p egen hand. Jag misstnker att man klippt ner den fr mycket p plantskolan/affren.

Huggorm
Jag skulle tro att det beror p att den inte slutar vxa i tid p hsten. Den vxer till frosten stter stopp, sedan dr den tillbaka en bit och s frgrenar den sig nr den brjar vxa igen p vren. Precis som en hck nr man klipper den. Det bsta r frmodligen att klippa ner de dr lnga toppskotten p hstarna samt undvika gdsling efter midsommar eller kanske ver huvud taget, ginnalalnn behver inte s mycket nring.
malarmaster
efter att sett bilden r jag nog bengen att hlla med huggis,frsk se om du kan f till ngon ny topp.
ulf
Detta r en "enklare" version av forumet. Fr att se forumet med formatering och bilder kan du klicka hr.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon