HotLips
-detta är ju en sorts kål, vet någon om den blir angripen av kålfjärilen?
Gossen Ruda
CITAT (HotLips @ 29-05-2012, 22:18) *
-detta är ju en sorts kål, vet någon om den blir angripen av kålfjärilen?

Du menar troligen larven av kålfjärilen, fjärilarna gör ingen skada. rolleyes.gif Jag skulle nog säga troligen, alla kålplantor och deras släktingar är i farozonen.
Eva i Västerås
Fast mina kålfjärilar drog till blomkrassen när dom upptäckte den!
Visste inte innan att dom gillade såna.
Gossen Ruda
CITAT (Eva i Västerås @ 30-05-2012, 13:06) *
Fast mina kålfjärilar drog till blomkrassen när dom upptäckte den!
Visste inte innan att dom gillade såna.

Kål och krasse m.fl. står det om matvanorna i mina böcker. Ingen går säker. biggrin.gif
HotLips
tack för svar, så det blir att täcka den raden då.
Bassam
Hej

Vi kan undvika skador om vi planterar tidigare, för när insekter kommer hitta inte miljö som passar de, så ska de inte ha chansen att leva på grund att de inte hitter mat som passa dem och miljö.

H.Bassam
*Stintan*
CITAT (Bassam @ 02-06-2012, 11:59) *
Hej

Vi kan undvika skador om vi planterar tidigare, för när insekter kommer hitta inte miljö som passar de, så ska de inte ha chansen att leva på grund att de inte hitter mat som passa dem och miljö.

H.Bassam

Vadå plantera tidgare? Kålfjärilslarven lär nog hitta kålen oavsett när den planteras.
villa-sandberg
Provade att sätta ut pak choi för ett par år sen i trädgårdslandet, liksom ruccola... på ett par dagar var dom ätna ner till bladnerverna av jordloppor sad.gif rena delikatessen för dessa marodörer, hittar in under fiberduken oxå. Så numera får dessa bo på balkongen i krukor, för dit har dom inte hittat... än...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon