|
..som inte tittar på melodifestivalen? Skrämmande..
*Felix matte*
20-03-2004, 20:53
gammelnalle
20-03-2004, 21:03
å jag som tyckte det stod: som har..... och det hade ju vart skrämmande....
gammelnalle
20-03-2004, 21:12
CITAT (Annki @ 20-03-2004, 21:10) Ja , om ni inte är fler...... än 3 par.... "voajören"
MoniqueÖ
20-03-2004, 21:23
Har sett Parkinson istället för Sean Connery var med...behöver man säga mer?
MoniqueÖ
CITAT (Annki @ 20-03-2004, 20:46) ..som inte tittar på melodifestivalen? Skrämmande..  Har ingen TV så jag tittade inte på melodisfestivalen (hade inte gjort det även om jag haft TV). La istället en DVD i datorn och tittade på "Cabare" med Liza Minelli.
Jag har hört att man blir dum av att titta på tv och om man då INTE tittar på TV så borde man bli smart! Därför tittar jag inte på TV. Smart va???
MoniqueÖ
20-03-2004, 21:39
CITAT (Ralf @ 20-03-2004, 21:34) Jag har hört att man blir dum av att titta på tv och om man då INTE tittar på TV så borde man bli smart! Därför tittar jag inte på TV. Smart va??? Smart! Men om man inte ser på TV nångång kanske man missar nåt..."Ground Force" på BBC t ex eller "Home front in the garden" med stundtals kul tips om vad man kan göra i sin trädgård... MoniqueÖ
*Felix matte*
20-03-2004, 21:42
CITAT (Ralf @ 20-03-2004, 21:34) Jag har hört att man blir dum av att titta på tv och om man då INTE tittar på TV så borde man bli smart! Därför tittar jag inte på TV. Smart va??? Plikten att veta vem man är, fullt erfaren, är döden för allt högmod. Vilhelm Ekelund
gammelnalle
20-03-2004, 21:57
Lena och Ralf::
Heders !!!!!
jag har tyvärr fallit..... annat var det för ca 10 år sedan....
*Felix matte*
20-03-2004, 22:08
CITAT (gammelnalle @ 20-03-2004, 21:57) Lena och Ralf::
Heders !!!!!
jag har tyvärr fallit..... annat var det för ca 10 år sedan.... Heders för vad??????? Menar du/ ni på fullt allvar att de som ser på TV är dumma? Hemska tanke då  .... Sveriges befolkning består till absolut största delen av "fallna" (läs dumma) och jag är en av dem.
Blomstertanten
20-03-2004, 22:32
CITAT (Felix matte @ 20-03-2004, 22:08) CITAT (gammelnalle @ 20-03-2004, 21:57) Lena och Ralf::
Heders !!!!!
jag har tyvärr fallit..... annat var det för ca 10 år sedan.... Heders för vad??????? Menar du/ ni på fullt allvar att de som ser på TV är dumma? Hemska tanke då  .... Sveriges befolkning består till absolut största delen av "fallna" (läs dumma) och jag är en av dem.  Tydligen jag med ! Men det verkar som jag är i gott sällskap !
*Felix matte*
20-03-2004, 22:34
CITAT (Blomstertanten @ 20-03-2004, 22:32) Tydligen jag med ! Men det verkar som jag är i gott sällskap !  :D :P Tack!  Då behöver jag inte känna mig sååå udda och ensam.  jag menar... oss forumister emellan.
CITAT (Felix matte @ 20-03-2004, 22:08) Heders för vad??????? Menar du/ ni på fullt allvar att de som ser på TV är dumma? Tror inte att gammelnalle menade att de som tittar på TV är dumma? Jag gör det ialla fall inte. Men TV är en tidstjuv som en del av oss väljer att prioritera bort. Har inget med intelligens att göra.
*Felix matte*
20-03-2004, 22:44
CITAT (Lena N @ 20-03-2004, 22:35) Tror inte att gammelnalle menade att de som tittar på TV är dumma? Jag gör det ialla fall inte. Men TV är en tidstjuv som en del av oss väljer att prioritera bort. Har inget med intelligens att göra.  Tack Lena N!
Internet är en lika stor tidstjuv. Men man umgås åtminstone med folk man gillar!
CITAT (MoniqueÖ @ 20-03-2004, 21:39) CITAT (Ralf @ 20-03-2004, 21:34) Jag har hört att man blir dum av att titta på tv och om man då INTE tittar på TV så borde man bli smart! Därför tittar jag inte på TV. Smart va??? Smart! Men om man inte ser på TV nångång kanske man missar nåt..."Ground Force" på BBC t ex eller "Home front in the garden" med stundtals kul tips om vad man kan göra i sin trädgård... MoniqueÖ Såg på ett engelskt trädgårdsprogram. Det var verklgien exotiskt. Dom satte potatisen i mars OCH juni....
CITAT (Lena N @ 20-03-2004, 21:34) Har ingen TV så jag tittade inte på melodisfestivalen (hade inte gjort det även om jag haft TV).
La istället en DVD i datorn och tittade på "Cabare" med Liza Minelli. Cabaré - en toppenfilm!!  Måtte ha sett den hundra gånger! Ett inslag var lite Cabaré ikväll (Tango Tango), lite Liza-faktor där, fast den vann inte.
Melodifestivalen...? Njaee. Hade jag ägnat TVn uppmärksamhet under sistlidna kväll så hade jag självklart sett "Svart katt, Vit katt" - otroligt bra, rekommenderas och tål att ses två gånger. Videon programmerades för inspelning så nu vet jag vad jag ska titta på när jag inte har något bättre för mig!
CITAT (Annki @ 20-03-2004, 20:46) ..som inte tittar på melodifestivalen? Skrämmande..  det måste väl inte betyda att för att det bara är sex forumister uppe på forumet så tittar resten på musikfestivalen jag gjorde det inte mös me ost o vin o kamrater  utan tv
gammelnalle
21-03-2004, 08:53
CITAT (Lena N @ 20-03-2004, 22:35) CITAT (Felix matte @ 20-03-2004, 22:08) Heders för vad??????? Menar du/ ni på fullt allvar att de som ser på TV är dumma? Tror inte att gammelnalle menade att de som tittar på TV är dumma? Jag gör det ialla fall inte. Men TV är en tidstjuv som en del av oss väljer att prioritera bort. Har inget med intelligens att göra.  Tack Lena för att du "försvarade" mig!!!! Givetvis menar jag inte att jag eller ni är dumma!!!!!  JAG tittar ju på teve. Men visst tycker jag det är härligt med människor som inte bara vill , utan även faktiskt väljer, att inte följa i samma plogfåra som oss andra!!! Jag känner några till som har VALT att inte ha teve, och nog är det min övertygelse att dessa människor OFTA gör helt andra saker än "resten" av oss. HEDERS åt dem !!!! Och igen: NEJ jag tycker inte att ni är dumma !!!! Ni är UNDERBARA!!!!! och har förgyllt min vardag (och helg) MÅNGA MÅNGA GÅNGER!!!!!
birgitek
21-03-2004, 09:13
Självklart tittade jag på schlager-sm, kanonbra tävlingsupplägg, fantastiska programledare, jättebra deltagare. (utom Fame och tanterna) Underhållning i toppklass m.a.o. Hade gärna sett det live i Globen. Birgit Ek P.s har en massa "intelektuella" intressen också, men föredrar både och, både djupt och lätt.D.S
CITAT (MoniqueÖ @ 20-03-2004, 21:23) Har sett Parkinson istället för Sean Connery var med...behöver man säga mer?
MoniqueÖ Det gjorde jag också. Man behöver som sagt inte säga mer.  Ing-Marie
Maria i Helsingborg
21-03-2004, 15:18
Ni var för övrigt bara 5.......jag var inloggad men åt middag och satt sedan vid TV:n och hejade på Lena
CITAT (MoniqueÖ @ 20-03-2004, 21:23) Har sett Parkinson istället för Sean Connery var med...behöver man säga mer?
MoniqueÖ Jag är ganska lik Sean Connery.
gammelnalle
21-03-2004, 15:55
CITAT (Ralf @ 21-03-2004, 15:54) CITAT (MoniqueÖ @ 20-03-2004, 21:23) Har sett Parkinson istället för Sean Connery var med...behöver man säga mer?
MoniqueÖ Jag är ganska lik Sean Connery. 
Jag tittade och somnade till den. Däremot så retar det mig att det känns som att jag egentligen inte "hör" låtarna förrän efteråt!
Melodifestivalen är inte tillräckligt spänande så jag gör alltid annat samtidigt, men även de gången jag har suttit och verkligen försökt lyssna så hör jag egentligen inte låtarna när jag har bild till.
Knepigt, men är jag ensam om det?!
CITAT (gammelnalle @ 21-03-2004, 15:55) CITAT (Ralf @ 21-03-2004, 15:54) CITAT (MoniqueÖ @ 20-03-2004, 21:23) Har sett Parkinson istället för Sean Connery var med...behöver man säga mer?
MoniqueÖ Jag är ganska lik Sean Connery.   Då måste du vara en sjusärdeles karl. Sean har visst blivit utsedd till århundradets snyggaste karl. Och visst är han oemotståndlig än idag fastän 73 år. Han har verkligen glimten i ögat (sex appeal, kallas det visst?) Det verkar du ha också Gammelnalle.
Tydligen finns här inte särskilt många Star Wars-nördar.....det var vad jag gjorde- tittade på Luke Skywalker & co (fast det är mest mina söner som är begivna på "Starvars") ....jag har inte ens hört vinnarlåten.....
gammelnalle
21-03-2004, 20:24
CITAT (Tesa @ 21-03-2004, 19:48) Tydligen finns här inte särskilt många Star Wars-nördar.....det var vad jag gjorde- tittade på Luke Skywalker & co (fast det är mest mina söner som är begivna på "Starvars") ....jag har inte ens hört vinnarlåten.....  gör det ont??? att inte ha hört den??? (ett anagram)
*Felix matte*
21-03-2004, 20:31
Vadååååå...Melodifestivalen... jag är nog emellan två generationer...som ser på sånt? Mina ungdomar..hade TV-kväll med kompisar (he he)...själv pluggade jag franska glosor, medan jag tittade på Sean Connery---hans skottska uttal gör mig....ja just det! Vem Vann förresten? elle/eva
Blomstertanten
21-03-2004, 21:09
CITAT (Ella @ 21-03-2004, 16:45) Jag tittade och somnade till den. Däremot så retar det mig att det känns som att jag egentligen inte "hör" låtarna förrän efteråt!
Melodifestivalen är inte tillräckligt spänande så jag gör alltid annat samtidigt, men även de gången jag har suttit och verkligen försökt lyssna så hör jag egentligen inte låtarna när jag har bild till.
Knepigt, men är jag ensam om det?! Jag gör oftast annat samtidigt som jag tittar på tv. Broderar eller gör smycken i trä, så soffbordet ser ut som både syatelje och snickarverkstad. Det gjorde jag även under melodifestivalen. Fast jag hör nog mer än jag ser !
*Felix matte*
21-03-2004, 21:13
CITAT (Blomstertanten @ 21-03-2004, 21:09) [Broderar eller gör smycken i trä, så soffbordet ser ut som både syatelje och snickarverkstad. Det gjorde jag även under melodifestivalen. Fast jag hör nog mer än jag ser !  Smycken i trä... Nyfiken
gammelnalle
21-03-2004, 22:02
CITAT (Felix matte @ 21-03-2004, 20:31) bra länk !!! Men tänk efter : Vad hette låten ???? ps : jag har inte fått länkandet att funka.... men jag knåpar på !! DS
Maria i Helsingborg
22-03-2004, 08:16
"e d ton-gröt"?
CITAT (gammelnalle @ 21-03-2004, 22:02) ps : jag har inte fått länkandet att funka.... men jag knåpar på !! DS Men ska det vara så svårt??  När du skriver ett inlägg ser du knappen "Länk" ovanför skrivrutan. Klicka på den och skriv in länken där - men se till att det bara blir ett http://. Och neeeedanför finns "Förhandsgranska" som är en himla bra funktion. Och förresten tycker jag du fick mycket bra instruktioner av Felix matte! Eller är det så att du vädjar till oss kvinnor genom att låtsas som att du behöver hjälp bara för att vi ska ta hand om dej? Och förresten är det väl meningen att ett anagram ska vara ett anagram?
solkatten
22-03-2004, 08:49
Jag har inte heller TV för jag är en riktig TVidiot. Börjar jag titta kan jag inte sluta. Läser istället, är en riktig läsidiot, börjar jag kan jag inte sluta... Har läst alla mina trädgårdsböcker och tidningar åtskilliga gånger. Alla romanerna är utlästa. Nu måste våren komma så att jag kan börja praktisera allt jag lärt mig.
På den här adressen kan man kolla anagram: Arrak AnagramTill exempel blir Melodifestival= festival melodi villades femtio feodalism livet feodalism levit och Gröna Rum blir= mura grön ungmö rar rum ögnar rum göran rum gröna rum granö rum angör mur ögnar mur göran mur gröna mur granö mur angör mör ungar mör ugnar  Angående feodalismlivet så såg jag en timme av Star Wars, och sen Svart Katt Vit Katt, en höjdarfilm. (Star Wars kan jag utantill, då kan man lämna den filmen för annat). "Never underestimate the power of the dark force"!
lavendel
22-03-2004, 11:45
Hej! Tittade också på Star wars....självklart val för mej! Lavendel
gammelnalle
22-03-2004, 16:06
CITAT (Berith @ 22-03-2004, 08:35) CITAT (gammelnalle @ 21-03-2004, 22:02) ps : jag har inte fått länkandet att funka.... men jag knåpar på !! DS Men ska det vara så svårt??  När du skriver ett inlägg ser du knappen "Länk" ovanför skrivrutan. Klicka på den och skriv in länken där - men se till att det bara blir ett http://. Och neeeedanför finns "Förhandsgranska" som är en himla bra funktion. Och förresten tycker jag du fick mycket bra instruktioner av Felix matte! Eller är det så att du vädjar till oss kvinnor genom att låtsas som att du behöver hjälp bara för att vi ska ta hand om dej? Och förresten är det väl meningen att ett anagram ska vara ett anagram?  NEJ jag fejkar inte min okunskap !!!!!! men den rad som hon hänvisar till verkar inte finnas i min dator.... (jag har ME som verkar vara nåt skit som jag tycks vara ensam att ha!!!  ) och nog anser jag att "gör det ont " är ett anagram på "det gör ont" (Jag har ju kastat om bägge "t"-na... SÅ det så..... nästa gång tar jag bort h:et igen!!!! om du inte är snäll !!!
CITAT (gammelnalle @ 22-03-2004, 16:06) men den rad som hon hänvisar till verkar inte finnas i min dator.... ------- nästa gång tar jag bort h:et igen!!!! om du inte är snäll !!! Mopsar han opp sej??   Får du inte upp den rutan som hon visar när du klickar på länk-knappen? Tja då får du väl vara utan.
gammelnalle
22-03-2004, 16:49
CITAT (Berith @ 22-03-2004, 16:26) CITAT (gammelnalle @ 22-03-2004, 16:06) men den rad som hon hänvisar till verkar inte finnas i min dator.... ------- nästa gång tar jag bort h:et igen!!!! om du inte är snäll !!! Mopsar han opp sej??   Får du inte upp den rutan som hon visar när du klickar på länk-knappen? Tja då får du väl vara utan.  Jag trodde man skulle vara alkis för att behöva gå till länk-sidan !!! hur gör en nalle för att bli en mops????
gammelnalle
22-03-2004, 17:25
Jag kom just på hur en nalle blir en hund (mops) HAN SKÄLLER!!!!! vov vov och mest på Berith
CITAT (gammelnalle @ 22-03-2004, 16:49) hur gör en nalle för att bli en mops???? Inte vet jag! Blåser pälsen torr med hårfönen kanske?
CITAT (gammelnalle @ 21-03-2004, 20:24) CITAT (Tesa @ 21-03-2004, 19:48) Tydligen finns här inte särskilt många Star Wars-nördar.....det var vad jag gjorde- tittade på Luke Skywalker & co (fast det är mest mina söner som är begivna på "Starvars") ....jag har inte ens hört vinnarlåten.....  gör det ont??? att inte ha hört den??? (ett anagram) Näe inte längre..... men "detgöront" på min son istället....han låg i tandläkarstolen när jag hörde den på radion......lite if när inte borren överröstade...
vickeva
22-03-2004, 22:49
CITAT (Tesa @ 21-03-2004, 19:48) Tydligen finns här inte särskilt många Star Wars-nördar.....det var vad jag gjorde- tittade på Luke Skywalker & co (fast det är mest mina söner som är begivna på "Starvars") ....jag har inte ens hört vinnarlåten.....  Jodå, här har du en, men jag har dem på dvd... har sett dem många gånger...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|