Full version: vad heter busken?
Cissi-84
Jag och min sambo har nyligen flyttat till villa och njuter av att se vad som tittar upp i alla rabatter och hur trädgården får liv.
I och med att mer och mer har börjat grönska och blomma så dyker frågorna upp. Som till exempel vad det är för en liten buske som blommar i ett undangömt hörn av trädgården.
Busken är ca 1m hög och började blomma i mitten på maj. En del av granarna är gröna i sig men de tär långt ifrån alla som för gröna, en del är bruna som grenar normalt är.
Vad tror ni att det kan vara för buske? Bifogar två bilder.

Passar även på att fråga om det finns någon variant av ek som har björkliknande stam? Jag har tyvärr inget kort på trädet i dagsläget men tänkte ge mig ut och fota under morgondagen om regnet har gett med sig tills dess.
Åsa, mälardalen zon 2
Ser ut som enkelblommande kerria inte så jättevanligt är mest den fyllda varianten man brukar hitta i handeln
Cilla
Den här enkelblommande kerrian är superfin och ovanlig! I alla fall har jag inte hittat den när jag velat ha den.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon