Full version: Placering av Clematis
u66lan
Hej,

För ungefär två veckor sedan införskaffade jag en Clematis 'Summer Snow' Paul Farges som jag planterade ut i en blomsterlåda som står i djup skugga. Enligt etiketten jag fick med så skulle den klara skugga utan några problem. Nu så här i efterhand så har jag gjort mer research och kan inte hitta någonstans där det står att den skulle klara skugga. Verkar som man gått på en blåsning helt enkelt? Hur som helst så undrar jag om ni tycker jag skall flytta den till en soligare plats?

Tack på förhand!
CillaM
Plantera du den på ett ställe där den får breda ut sig och även växa på höjden. Den blir enorm nämligen och den vill mycket gärna ha mycket sol. Den jag har får inte sol förrän strax efter tolvslaget men sedan står den i sol resten av dagen. Ifall solen behagar visa sig. Satsa på en stark spaljé direkt.
Finn Klematis
Hej!

Flytta, blir mycket stor, inte lämplig för låda.

Finn
mullkärringen
Jag har en i gassande sol och en i nästan helskugga och båda mår utmärkt men som sagt ge den plats för den blir enorm.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon