Anne Gisela
Oj vilken kall brjan sommaren fick! Mitt nyuppfrda vxthus har nu ftt vxter i sig, en del i markbdd och en del i krukor. Det verkar hlla 4-5 grader varmare n ute, dvs nu t ex r dr 14 grader men har skert varit under tio grader i natt. Vxer ngot d?? Eller har ni andra vrmeflkt p? confused.gif

Jag har en hel del kondens ocks, det rinner om rutorna. Ser det ut s hos er? Eller avhjlper ni det medelst vrmeflkt?

Tacksam fr tips och rd.
jaj-51
Hej. Jag bor i Gteborg. zon2

Anvnder vrmeflkten bara fr att hlla frostfritt, brukar stlla den p +5grd.

Den varma fuktiga luften i vxthuset kondenseras p glaset nr det kyls p kvllen. Helt normalt.

Tomater paprika gurkor meloner physalis vxer upp till taket.
Hsten r den klurigaste tiden med fuktig luft och mycket svampsporer i lufte.
jag bruka vlja att vdra dygnet runt fram till frost ntterna kommer.
Latte
Hej Ja det har verkligen varit en kall brjan av sommaren... ner till minus i brjan av juni. Bor i zon 1 Blekinge. Men idag har jag tagit bort vrmeflkten frn vxthuset , den har inte varit igng p ett par dagar nu. Har haft den igng p ntterna fr att det skall vara ngolunda ljummet i vxthuset.
Detta r en "enklare" version av forumet. Fr att se forumet med formatering och bilder kan du klicka hr.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon