Anne Gisela
Oj vilken kall början sommaren fick! Mitt nyuppförda växthus har nu fått växter i sig, en del i markbädd och en del i krukor. Det verkar hålla 4-5 grader varmare än ute, dvs nu t ex är där 14 grader men har säkert varit under tio grader i natt. Växer något då?? Eller har ni andra värmefläkt på? confused.gif

Jag har en hel del kondens också, det rinner om rutorna. Ser det ut så hos er? Eller avhjälper ni det medelst värmefläkt?

Tacksam för tips och råd.
jaj-51
Hej. Jag bor i Göteborg. zon2

Använder värmefläkten bara för att hålla frostfritt, brukar ställa den på +5grd.

Den varma fuktiga luften i växthuset kondenseras på glaset när det kyls på kvällen. Helt normalt.

Tomater paprika gurkor meloner physalis växer upp till taket.
Hösten är den klurigaste tiden med fuktig luft och mycket svampsporer i lufte.
jag bruka välja att vädra dygnet runt fram till frost nätterna kommer.
Latte
Hej Ja det har verkligen varit en kall början av sommaren... ner till minus i början av juni. Bor i zon 1 Blekinge. Men idag har jag tagit bort värmefläkten från växthuset , den har inte varit igång på ett par dagar nu. Har haft den igång på nätterna för att det skall vara någolunda ljummet i växthuset.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon