Fru Frö
unsure.gif
HEJ!

Efter att ha tittat på reprisen på Gröna Rum i går, stack jag ut i boden och gav mej på min pelargon..... Blev mycket förvånad och imponerad av denna växt då jag under alla bruna torra blad fann en massa nya gröna, och en och annan ny gren! Denna stackars blomma som har stått bortglömd i mörker och kyla - så finner jag den så här?! wub.gif tongue.gif wub.gif Har aldrig tidigare övervintrat en enda växt.....
Hur som helst så satte jag igång med sekatören, planterade om, satte sticklingar och gav en slurp vatten. Vet ej om de gjorde allt detta med en gång på Gröna Rum, men nu gjorde jag det i alla fall.....

tongue.gif Det jag undrar över är om de behöver tas in inomhus när jag gett mej på dem så här? huh.gif huh.gif Eller nåt annat man ska tänka på.....
Hittar ej min sista AoT, där vill jag minnas att det var en de om att väck upp pelargoner....

Hej svej och hoppas att snön INTE kommer tillbaka här i norra Sthlm!! smile.gif
Annki
Precis så illa kan man behandla sina pelargoner! smile.gif De klarar omplantering och beskärning samtidigt. Och de klarar att bli bortglömda i månader på vintern. Men de är ju soldyrkare och även förtjusta i värme. Så vore jag du, skulle jag ta in dem nu och sätta dem ljust i rumstemperatur. Vattna dem måttligt!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon