Victoria
Hej,

När man inte har huvudet med sig......sad.gif

I höstas lämnade jag utrymme i en rabatt för en liten söt sorts tagets + lämplig sort Solrosor som blir ca 1,5-2 m. Under våren har jag gått och pulat i trädgården och inte kommit ihåg vad det var jag skulle sätta ner i mina luckor i rabatten. IDAG kom jag på det! Men nu är det för sent att driva upp eget. Tagets kan jag sätta den vanliga sorten fast jag eg inte är så förtjust i dem. Men solrosorna? Hur löser jag dem? Det finns ju att köpa fina exemplar nästan överallt, men de är väl ändå de låga varianterna.

Tips?
Whiskuchi
Förra året poppade det upp en spontansådd solros i juli här. Men vill du att den ska växa ihop med tagetes är det förstås för sent nu.
Eva i Skåne
Solrosorna man ser i blomsteraffärer tror jag inte blir högre än dom är nu. Inbillar mig att dom är avsedda att vara just krukväxter, inne eller ute.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon