Katarina Odla.nu
Hej!

Jag drog för en tid sedan igång en diskussion om pantersnigeln, som jag hade mycket liten erfarenhet av. Jag har talat med en snigelexpert och precis som många av er kommenterade så är denna slemmiga krabat inte någon skadegörare utan den bör lämnas ifred i våra trädgårdar.

Läs en kort artikel på sajten om ni är intresserade.

Pantersnigeln gör sällan skada!

Bilden har Eva Ottosson, en läsare på Odla.nu skickat

Hej så länge!/Katarina
batski
tummenupp.gif
Red Top
Tack Katarina för den återkopplingen!

Eftersom jag är VVf:are(VågaVägrafacebook [attachment=70474:2e5nrqf.gif])och därför inte själv deltar i några FB-diskussioner, och inte vet vad som diskuterats där, hoppas jag att informationen når dit också.

Jag menar; din första tråd om pantersniglar hade ju sitt ursprung i en diskussion på FB. [attachment=70473:ja2.gif]
CillaM
tummenupp.gif Jättebra att det kom upp igen! Jag har fört lite småprat om det på min FB-sida och la bland annat upp några bilder igår eller förrgår, en pantersnigel och en grå kölsnigel som jag hittade i mitt snigelsamlande.
merlin68
Ja förhoppningsvis överlever några fler vackra pantersniglar sommaren efter klargörandet om dess "ofarlighet" tummenupp.gif
CillaM
Dessa två vandrade omkring för några dagar sedan när jag samlade brunisar.

En panter/leopardsnigel och en ljusgrå kölsnigel
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon