Köpte mingurka, jag har flyttat dom ut och in i snart en månad, dom står fortfarande i sina orginalkrukor, dessa 2 har jag i en större balja som jag satt fast kompostgaller på. Nu är det fullt av rötter i baljan, dags att plantera om alltså?! Nu läste jag man ska låta gurkan stå kvar i sina krukor och bara sätta dom i större krukor, stämmer det? Hur stora krukor behöver dom?
Det gick inge bra med min gurkplanta förra året, jag vet nu att jag gjorde fler fel, bla fick den torka ut ibland och så vattnade jag direkt i krukan den då stod i. Då hade jag inget växthus så den fick stå på en inglasad altan, där har vi bara morgon och sen kvällssol.
Nu har jag växthus

Där ska mina gurkplantor nu stå, tänkte sätta krukorna under en bänk och låta den klättra upp bakom, verkar det vettigt? Vilket är bäst tro, morgon/ förmiddagssol eller eftermiddag/kvällssol? Varmt så det räcker blir det åt vilket håll jag än sätter dem.
Tacksam för råd, skulle så gärna vilja få lite gurkor i år, några är på gång men bara en växer, dom andra gulnar och torkar? Kanske inte gurka är min "grej".