Suz
Hej!
Nu ska jag äntligen ta tag i berget och plantera lite växter där.
Men så upptäckte jag denna.....vad är det?
Ogräs?
Törs jag flytta den lite eller kommer den dö då??
Lånade en bild från nätet..då jag inte orkade hämta kameran..

[attachment=70505:rosa_liten_blomma.JPG]
kerstin z5-6
Rosenbräcka Saifraga arendesii.Perfekt för det tänkta området, breder sakta ut sig.Inget ogräs,troligen inplanterad.Går bra att flytta och bör delas med någa års mellanrum, (den brukar glesna i mitten)
Suz
CITAT (kerstin z5-6 @ 09-06-2012, 16:31) *
Rosenbräcka Saifraga arendesii.Perfekt för det tänkta området, breder sakta ut sig.Inget ogräs,troligen inplanterad.Går bra att flytta och bör delas med någa års mellanrum, (den brukar glesna i mitten)

Stort tack Kerstin!!
Då ska jag låta den lilla sötnosen vara kvar....fast flytta ihop dem lite smile.gif
kerstin z5-6
Ser i din andra tråd att den verkliga bilden från din trädgård/ej lånad(/ är en helt annan växt-Håller med om att det troligen är stinknäva som jag i så fall inte skulle behålla alls på berget"
Suz
CITAT (kerstin z5-6 @ 10-06-2012, 11:13) *
Ser i din andra tråd att den verkliga bilden från din trädgård/ej lånad(/ är en helt annan växt-Håller med om att det troligen är stinknäva som jag i så fall inte skulle behålla alls på berget"

Tack...då åker den bort trots allt då.
Fast den är väldigt söt...
Suz
Men.....nu har jag funderat lite till.....OM jag låter den vara kvar finns det nån nackdel??
Den är så söt....
Och kan den trivas med trädgårdstriften i så fall??
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon