Ålgryte
09-06-2012, 18:44
Jag har många olika färger på Aklejor som blommar nu. De är så fantastiska - tacksamma och lättskötta
Jag beställde Black Barlow och Nora Barlow från Odla i våras. Nora har ännu inte satt knopp - är hon senare än de andra?
Är detta
Black Barlow? Den har inte alls samma mörka färg och utseende som på Odlas bild. Mörknar den senare?
Odlas bild på
Black Barlow
spacepingo
09-06-2012, 19:32
Jag tycker inte den ser ut som en black barlow, som du säger själv är ju utseendet helt annorlunda om man tittar på blombladens form och storlek. Troligtvis mörknar inte blomman heller till den mörka färgen.
Jag har några "noror" och de blommar nu (jag bor 3 mil norr om Stockholm). Mina andra aklejor (vet inte vad det är för sort, fanns när vi flyttade in) blommade något tidigare.
Jag tycker inte heller det ser ut som Black Barlow. Jag beställde också den från odla för 2-3 år sedan, men upp kom en ROSA dubbelblommande akleja (som iof var fin, men inte det jag hade tänkt mig). Jag reklamerade och fick en ny planta som ser ut som den på bilden.
Red Top
09-06-2012, 21:22
Det är definitivt inte en Black Barlow. Ser mer ut som en gammal hederlig blå Aquilegia vulgaris.
Ring eller skriv till kundtjänst och klaga. De kan ha fått fel sort från sin leverantör. Nummer och mejladress hittar du på fakturan eller på Odla.nu:s hemsida.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.