merlin68
Behöver köpa en ny strykfilt/strykduk.

Jag stryker på köksbordet - inte strykbord - och vet inte var man kan få tag på en sån filt nuförtiden...som inte glider iväg och skyddar bordsytan från värmen. Hoppas nån vet råd, ungdomarna i äffären vet inte vad jag pratar om och jag hittar ingenting genom google heller confused.gif
Lena i Torslanda
Det är ett par år sedan jag köpte en sådan duk men då fanns det i välsorterade tygaffärer.
Peztis
Hade också frågat i en tygaffär.
merlin68
Jag har 50 km till närmaste tygaffär och kommer inte iväg under veckorna sad.gif Tänkte därför att man kanske kunde beställa på nätet, men ingen verkar sälja sådana urmodigheter som strykdukar länge dunno.gifFör tillfället har jag löst det hela med hjälp av en dubbelvikt gammal militärfilt med ett lakan ovanpå...
Elisabeth-Västkustkolonisten
Det var länge länge sedan jag såg nåt sådant
Peztis
Du skulle ju kunna skicka ett mail till de som säljer textil via nätet. de har ju lite andra kanaler att tillgå än vi andra och de kan kanske t o m ta hem åt dig.
mamamaggan
Måste det vara en speciell strykduk ?

Har strykbräda men gör ibalnd som min mamma , lägger en vanlig dubblevikt filt på köksbordet och ett lakan uppepå. Funkar alldeles utmärkt .
merlin68
CITAT (mamamaggan @ 15-06-2012, 23:02) *
Måste det vara en speciell strykduk ?

Har strykbräda men gör ibalnd som min mamma , lägger en vanlig dubblevikt filt på köksbordet och ett lakan uppepå. Funkar alldeles utmärkt .

Det är så jag gör nu med tjock gammal militarfilt med lakan på. Funkar också bra men jag saknar min gamla "" för den var tunn och liksom "folierad" på undersidan. Strykbräda har jag försökt med men gillar det inte då den är för smal och ranglig för min smak...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon