AnniiPannii
Har en skuggig sida av trädgården under en stor ek, det växer även stora buskage av rohododendron och några björkar på platsen.
Vill röja bort all j*vla blåbär som är det enda som växer där och anlägga ett woodland.
Ska jag göra det nu eller vänta tills hösten, det kliar i fingrarna!

Eftersom jag starkt antar att marken är sur där hade jag tänkt mig funkior, ormbunkar och kanske vintergröna eller nått i den stilen. Tror ni att de skulle funka?

Har nämligen två enorma ormbunkar i trädgården som ska flyttas till mitt nya woodland, kan man flytta dem nu eller ska jag vänta tills de vissnat ner?
addo
Den växtkombinationen fungerar nog utmärkt.
Jag tycker du kan flyta ormbunkarna nu, se till att få med en stor jodklump runt rötterna bara.

Du råkar inte bo i stocholmstrakten för övrigt? Jag skulle gärna ta en skottkärra blåbär av dig om du ändå vill bli av med dom.
AnniiPannii
Tyvärr inte sad.gif Nära gbg. Men alla som vill ha blåbärsplantor som kan ta sig hit får plcoka hur mycket ni vill! smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon