Dawn
Vad heter den här växten?

[attachment=70615:stor.jpg]

Och kan jag klippa ner den eftersom den växer sig så lång?
Och om ja på frågan ovan, kan jag använda dom avklippta delarna och rota dom? I så fall, hur?

Som alltid tacksam för all hjälp. smile.gif
teo
Påminner lite om en Crassula eller möjligen en Peperomia.
Alexander-VG-zon3
Sedum Makinoi 'Kosmos' - är det nog, ser ut att ha ljusbrist ? då blir dom oftast långa. Det går klippa av långa skott och rota på nytt, får rötter jätte lätt.
Dawn
CITAT (flaxss @ 11-06-2012, 18:15) *
Sedum Makinoi 'Kosmos' - är det nog, ser ut att ha ljusbrist ? då blir dom oftast långa. Det går klippa av långa skott och rota på nytt, får rötter jätte lätt.

Jag har googlat och ja det ser ut att vara den växten. Men konstigt att min visar tecken på ljusbrist. Den står i söderfönster där jag har den placerad lite skyddad bakom karmen som bilden visar för att inte den ska få för starkt ljus. Men jag ska prova att klippa ner den lite och rota.

Tack båda för svar! smile.gif
Alexander-VG-zon3
Den vill ha fullsol för att bli kompakt, fönsterkarmen tar mycket fast man inte tror det.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon