Full version: odlingsbädd
stofffe
Hej jag har tänkt att bygga en upphöjd odlingsbädd i växthuset hade tänkt mig måtten 2000x60x60 hur många tomatplantor tror ni att man kan ha i en sådan bädd?
mullkärringen
Jag har 50cm mellan mina tomatplantor.
katah
jag odlar tomater i 12 litershinkar, så i min värld skulle jag stoppa i 16 tomatplantor i en sådan yta smile.gif
sofia75
CITAT (katah @ 15-06-2012, 21:11) *
jag odlar tomater i 12 litershinkar, så i min värld skulle jag stoppa i 16 tomatplantor i en sådan yta smile.gif

Då odlar du som mig ungefär, hehe. Har man ett växthus på 7,5 kvadrat så vill man få plats med så mycket som möjligt. Och det brukar fungera utmärkt! Jag har alltid fått stora fina skördar. Men det är säkert inte att rekommendera. Egentligen ska väl plantorna stå fritt och luftigt för att minska risken för sjukdomar och dylikt.
Anja Danmark
CITAT (katah @ 15-06-2012, 21:11) *

Jeg ville sætte 6-7 stykker. Hvis du sætter dem lidt forskudt i to rækker, kan det nok lige lade sig gøre. Du vil få problemer med mögel/skimmel, hvis du planter for tæt smile.gif
stofffe
Tag för svaren blir till att inhandla nån planta till i veckan jag har bara 4 nu. Är det nån sim har någon sort att rekommendera
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon