Full version: Köpa grundstammar?
Plater
Är det någon som vet var man kan köpa grundstammar till rosor, och på ett ungefär vad de ligger på i pris? Jag får aldrig mina Canina-frön att gro angry.gif
Åsa, mälardalen zon 2
Kan nog vara svårt få tag på är nog ingen i sverige som odlar såna grundstammar så jag gissar du måste hitta nån leverantör i holland, tyskland, frankrike och du måste nog köpa ganska många är ju sånt som säljs till yrkesodlare.

Angående fröerna har du testat kallstratifiering?
Plater
CITAT (Åsa, mälardalen zon 2 @ 11-06-2012, 21:12) *
Kan nog vara svårt få tag på är nog ingen i sverige som odlar såna grundstammar så jag gissar du måste hitta nån leverantör i holland, tyskland, frankrike och du måste nog köpa ganska många är ju sånt som säljs till yrkesodlare.

Angående fröerna har du testat kallstratifiering?

Tack för snabbt svar! Jag har testat kallstratifiering, men vad jag kan läsa mig till kräver Canina två vintrar om man inte först värmebehandlar fröna i 25-30 grader vilket jag har dålig utrustning till att klara av. Alternativet är förstås att så Multiflora, vilket det lär bli om jag ska få upp takten i fortsättningen.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon