Full version: Yucca
zdx
Mina Yucca palm har fått utstå mycket, från början var det 3 st stammar. "Tripp trapp trull"
Den var mycket fin och min ögonsten, sedan kom valparna som nya familjemedlemmar och yuccan förlorade 2 av stammarna :P Men den stora finns kvar och har fina "bebis blad" skulle jag kalla det. Har forskat lite i yucca palmerna och försökt bli klok på hur man ska gå tillväga för att plantera om dom och beskära osv. Någon som är vass på detta kanske som kan ge mig lite hjälp om hur man skulle göra och vad ni hade gjort om ni haft den? Såga av toppen och köra ner i ny planterings kruka? Enligt mig är dom som finast när det är 3 st i storlekarna "tripp trapp trull" stuket :)

Tack på förhand!

[attachment=70638:DSC05538.jpg]
Bassam
Hej
Det är inte viktigt att skaffa växter, men det är viktigt att man lära sig, hur kan skötsel växter bra.
Din bild visa oss, att din växt har dåligt skötsel:
1 Du ger dem mycket vatten, det är fel, du ska ge dem vatten, när jorden är torkad.
2 de måste lägga under sol men ej direkt sol.
3 du ger inte till dem tillräkligt gödsling.

Obs

Du kan vänta för att ska ska komma nya grenar nära ytan av jorden.

H.Bassam

Obs

H.Bassam
zdx
Hej Bassam!
Kan stämma att jag har vattnat den för mycket. Men inte nu längre. Också står den på altanen nu och där mår den nog bra smile.gif Jag har också gett den gödning jag blandar med vatten så det borde bli bättre. Vad menade du att det kan komma nya grenar? Att det kommer upp nya palmer nere i krukan?

Mvh

zodde
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon