Katarina Odla.nu
12-06-2012, 11:47
Hej allesammans!
Jag har en idé på fototävling för sommaren. Men innan jag bestämmer mig vore det kul att få lite förslag och idéer från er.
Vad tycker ni det skulle vara kul att ha för tema på en fototävling under sommaren, som kommer löpa från första juli till sista augusti?
Undrar Katarina på redaktionen
hattstugan
12-06-2012, 15:21
Blomssterarrangemang i rabatt, vas eller låda
Tema: oväntat eller udda vinklar
Kan blir roliga och spännande bilder
malcolm
12-06-2012, 17:15
Båtar
Maj-Elén
13-06-2012, 06:49
Kom att tänka på att jag har sett ett arrangemang med båt. Det var en gammal uttjänt eka som var fylld till hälften med jord och i den var det planterat vita och blå blommor i form och mönster som ett skummande hav. Det var i ett officiellt sammanhang men vi amatörer är många gånger väl så duktiga och kreativa.
Så mitt förslag till fototävling är att fotografera uttjänta bruksföremål i arrangemang med växter
fridsbacka
13-06-2012, 08:15
egenhändigt gjorda trädgårdsmöbler? ger inspiration och det är ju en stor del av trädgården med
Gillar de båda förslagen ovan och spinner vidare på det:
Gammalt blir nytt
Hur man kan fräscha upp något gammalt som de flesta skulle slänga eller att man fixar till det till annan användning i trädgården. Då kan jag också vara med och tävla!
Sedan gillar jag när det är riktiga macro-bilder, dvs riktigt riktigt nära så att man kanske inte riktigt ser vad det är.
I ett annat forum jag var aktiv i för flera år sedan var det många tävlingar på temat macro och man skulle gissa vad bilderna föreställde, det var oerhört skoj!
bergvallmo
13-06-2012, 19:10
Vilda växter i sin naturliga miljö.
Fjortispower
13-06-2012, 19:19
Kärlek
Katarina Odla.nu
15-06-2012, 08:46
Hej!
Kul förslag allihop! Peztis idé med macrobilder är skoj. Den testar vi efter semestern. Då kan vi ha en tävling då och då som inte ligger ute så länge där man ska gissa på vad närbilder föreställer. Så passa på att fota i sommar!
För sommartävlingen har jag fått en idé och tackar så mycket.
Tävlingen kommer ut under eftermiddagen.
Hej så länge!
/Katarina
Kul att du gillade min idé, Katarina.
Där i det forumet kunde ju bilderna föreställa precis vad som helst! Jag lovar att en riktigt-riktigt-RIKTIGT när abild av en diskborste kan vara väldigt svår att identifiera. Nu var det många i det forumet som var oerhört duktiga med sina kameror men jag tror säkert att det finns lika många här. Om inte så är det ju en utmaning i att ta en snygg beskrivande bild som inte säger vad det är.
Vill man kan man ju hålla sig till ett tema (typ som med diskborsten ovan, vad som finns i köket). Det logiska här är ju identifiera växten. Men å andra sidan behöver man ju inte hålla sig till det heller, bara för att vi är trädgårdsnördar.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.