Victoria
Hej,

Vi åker på semester efter att skolorna slutat och blir borta 4 veckor. Mina riddarsporrar, näsor och rosor har precis knoppat sig. Kan jag gå hårt åt växterna och klippa bort knopparna för att kanske få se nya knoppar blomma längre fram i juli? Eller kommer växterna inte göra nya knoppar och blomning utebli helt?

Peztis
Näsor? Menar du nävor? biggrin.gif

Han John Taylor gjorde ju det. Men jag undrar, blir denna blomning lika stor? Jag har tyvärr inget bra svar, hoppas någon annan kan ge dig ett vettigare.
kerstin z5-6
Nej det skulle jag inte göra, de har redan satsat kraft på knoppar , tvingar du dem en gång till blir de klenare inför vintern som kommer
abbbe
Det ska gå på en del växter! Nu vet jag inte hur det är med engångsblommande rosor och nävor, men har för mig att jag bl.a. testade på riddarsporrar av samma anledning och då blommade de senare.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon