Full version: Lövhult
Kajsa
Köpte Lövhult hösten - 10 det var då Årets POM- ros, den blommade första ggn i år. Äldre kulturros från Småland, rosen blir ca 1 m, blomman är liten bara 4 - 5 cm, doftar lite.
Hortogreen säljer rosen från Splendor Plant, ska visst klara zon 6 - 7

Tätt fylld rosalila blomma

Spinosissima- gruppen, blommar tidigt en ggn
Kajsa
Knappt utslagen var färgen mera rosa

Kajsa
Och så får ni en dagsbild av Dunwich Rose, älsklingsros för den är så liten och näpen och passar i framkanten.
Också en Pimpinell

Ezereht
Små rosor är alltid bra smile.gif
renate
Jag köpte också en Lövhult 2010 och i år blommar den.Förra sommaren hade den en ynka blomma.Som du säger så är blommorna väldigt små men tät fylld,Min står lite undanskymd bredvid en ullvide.Växtsättet ska vara lägre än den vanliga kanelrosen,hoppsa inte den skuter en massa rotskott.
[attachment=70691:2012_05_...280x853_.jpg]
svennis
Fotade men nu hade den blommat över.

Hästhult

hästhult.JPG
Kajsa
Den var lik Lövhult, är blomman större ?
Ezereht
Min kanelros gör fruktansvärt mycket rotskott, skulle inte hoopas för mycket på att de där inte gör det med.
svennis
Ezereht! jag har din fortfarande i kruka men inga blommor.
Jag pratar kanske för lite med den

Gammal bild på Hästhult.
Kajsa! Dom är nog rätt lika.

hästhult.JPG

Allekulla
Har också Lövhult sedan några år. Har inte sett några rosskott ännu. Fantastisk färg och vackert växtsätt.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon