tack så mycket för tipsen!
den som var mest skadad var en lite större paraplyaralia,jorden höll på att ruttna så nu har jag planterat om den i barkmull+lecakulor.sen är det fuchsiorna som jag är mest orolig för de ser helt vissna ut men skrapar man lite på barken så går den ju i en väldigt ljus grön nyans.
växten på bilden har ju tålt att stå utan vatten ett bra tag utan att den har visat tecken på att den inte mår bra,vi brukar vattna den väldigt sparsamt men kanske bra att vattna lite mer om den är en sumpväxt.sen ska jag omedelbart ta bort snöret på den och dotterplantorna.jag har en liten som jag är ganska stolt över den ser ut att må väldigt bra men funderar på om den skulle behöva en något större kruka för att kunna fortsätta växa.
jag brukar antingen ha plastkrukor som jag ställer i större eller bara krukor med ganska mycket lecakulor i botten,iofs använder jag lecakulor till så gott som alla växter.
kan man sätta ut fuchsiorna i balkongräcke?
jag läste lite grann om de och det stog att de inte tycker om temperaturen i lägenhetsmiljö,sen stog det också att man ska vara där och vattna fast det kanske har regnat bara för att rötterna längst ner ska få en chans till vatten,stämmer det?