Full version: SOMMARFOTOTÄVLING!
Katarina Odla.nu
Sommarfototävling!

Jag fick inspiration här i forumet kring hur en sommarfototävling kan se ut. Tack ska ni ha! Jag sparar alla idéer och tankar och använder dem i kommande tävlingar. Just nu tog jag till mig några förslag som resulterade i att temat för sommarens fototävling blir:

Växterna & tingen

TÄVLINGSREGLER
Lägg upp din bild "Växterna & tingen" i denna tråd.
Fotografen får gärna kommentera bilden och alla besökare likaså, men det påverkar inte juryns utslag.

En bild per deltagare!

Startdatum: 15 juni 2012
Sista dag att skicka in en bild: 15 augusti 2012, klockan 24.00

Obs! Jag kan komma att använda era bilder på sajten under tävlingens gång i Forumnytt, där jag berättar vad som är på gång här i forumet. Valet av dessa bilder påverkar inte resultatet i tävlingen.

PRIS OCH VINNARE
Fotograferna till de 3 bästa bilderna vinner
ett presentkort på Odla.nuShop på 400 kronor.

En jury på Odla.nu utser vinnarna och beslutet kan inte överklagas.

Glöm inte – endast fantasin sätter gränser! flirting.gif

Välkomna att delta och stort lycka till!
önskar Katarina på redaktionen

Peztis
Oj, det blev ett rätt stort spektrum... Det kan ju bli hur som helst! KUL!
Mony
[attachment=70727:bus_014.jpg]

Födelsedagspresent - Radiostyrd båt
Peztis
Mony, den var kul! Antar att ungen tycker att det var mindre skoj men är man desperat över att få komma åt lite vatten så är man och får väl ta konsekvenserna av det! biggrin.gif
Camilla Bergström
Vitaminkick[attachment=70786:vitaminkick.jpg]
merlin68
Årets chili och kryddväxter på tork:) Man känner sig rik!

[attachment=70949:DSC_0661.JPG]

merlin68
Tar bort den här bilden. Såg först nu att man bara fick ha en bild... blush.gif
ayimages
[attachment=70978:_MG_4667.jpg]
vanjalarsa
[attachment=71244:
En bild från min trädgård. "Den gamla Vattenkannan och Riddarsporrarna "
Mvh Vanjal rolleyes.gif arsa
Huggorm
CITAT (ayimages @ 27-06-2012, 09:18) *
[attachment=70978:_MG_4667.jpg]

Min favorit, jag älskar bilder där naturen håller på att "äta upp" civilisationen smile.gif
shinzou
Ett arrangemang jag satte ihop i min trädgård blomma.gif
piffopuff
min underbara självsådda blåklocksäng
RitRat
Här en bänk i en något oklippt trädgård. Finlands vita ros blommar frodigt i bakgrunden, och det verkar som att ingen haft tid att sitta på bänken på lång tid.
Krolliljan
"Grodbro" vid dagliljorna

[attachment=71681:IMG_0001_1031.JPG]
stephan sndlng
en helt vanlig gul lök i sin enkelhet.
Lyckabo
Hej! Här kommer en bild från mig, det är en Malvor (tror jag, blev en fin bild underifrån tycker jag.
Pius

Här är mitt paradis efter 30 år i stenöknen.

Pius
Irene_L
Mitt bidrag till denna tävling blir en bild på den rostiga mattpiskställningen som jag har som avdelare i trädgården:

[attachment=71816:mattpisk...lan_bild.JPG]

I bakgrunden syns oket som jag har som ampelhängare i det nedsågade plommonträdet.
Monarda
Mitt bidrag får bli den gamla vågskålen som för länge sedan tjänade i kvarnen när mjölsäckarna skulle vägas.
Nu har den fått pension i min trädgård.

[attachment=71817:DSC_0138.jpg]
Eva i Skåne
[attachment=71832:D_28_nat...640x480_.jpg]

Naturen tar över har jag kallat denna bild. Gungställningen finns kvar, men i väntan på eventuella barnbarn får den vara blomstöd smile.gif
I krukorna är det fjärilskrasse som dominerar, men även luktärter och blomman-för-dagen växter där. I amplarna finns rosenlisor.
bloel2
Min söta porslinskatt sköter om min blomma på balkongen.[attachment=71882:Foto_0203.jpg]
capella

En avkopplingsoas mitt i trädgårdspysslet:-)
stennie
Här kommer mitt bidrag!

[attachment=71928:dass.jpg]

Gamla saker får ny nytta!
vårälskare
Denna gamla barnvagn har jag fått av en svåger och ville fylla den med med något fint och då är Törnrosas kjortel en av mina absoluta favoriter.[attachment=71932:P7310006_edited.JPG]
Coturnix
Jag är fortfarande amatör på det här med trädgård, och blott 29 år gammal. Men en förkärlek jag har är att försöka hitta lite "udda" saker att plantera i. Så när jag såg denna Coca-Cola-papperskorg var valet inte svårt - här skulle planteras lite pelargoner!
Hjortronsylt
CITAT (Coturnix @ 14-08-2012, 22:54) *
Jag är fortfarande amatör på det här med trädgård, och blott 29 år gammal. Men en förkärlek jag har är att försöka hitta lite "udda" saker att plantera i. Så när jag såg denna Coca-Cola-papperskorg var valet inte svårt - här skulle planteras lite pelargoner!

Gör som en annan medlem gjorde en gång: sätt en planta i en stövel!
HelénE
Har dåligt med kort på saker men prövar med denna.

[attachment=71949:DSC_0007__2_.JPG]
Peztis
I våras satte jag några små taklökar i en enorm kaffekopp i betong.
[attachment=71951:IMG_1319_2.jpg]

Jag trodde taklök växte långsamt!
Nywal
Oj så många fina bilder! Jag är ny här och sitter och kollar runt... Ska leta om jag hittar någon bild i mina gömmor. Kul med tävling!
polecat
Mitt bidrag är en skottkärra...
[attachment=71960:skottk_rra.JPG]
Nywal
Gör ett försök igen att lägga in bilden. Första gången jag lägger in bilder. Det här är mina zinnior som jag drivit upp själv. Tyvärr har jag inte pysslat om dem som jag borde och min lille hjälpreda hinner inte med. Blommorna är vackra ändå och lille trädgårdsmästaren är söt tycker jag!
Mina zinnior x.jpg

durandii
Den här "tanke-stenen" väcker nyfikenhet bland våra gäster. Brukar placera den där det finns en kal fläck. Det dröjer ofta inte så länge innan den blir omfamnad av någon söt blomma. Tror att den här nävan heter Rozanne.[attachment=71975:stenen_x.jpg]
Iren
[attachment=71967:20120815_224747.jpg]

Här är vår lilla "trädgårdsgroda" som sprider ett härligt sorl i natten!
Summer Snow
I elfte timmen kommer mitt tävlingsbidrag. Fotot är en kärleksförklaring till min sambo som hjälpte mig att rensa ogräs under en taggig ros. Jag kunde inte krypa på marken på grund av en knäskada. För att göra mig riktigt glad hade han gula diskhandskar på sig för att matcha rosornas färg! Rosen heter Aïcha.[attachment=71974:xxx.jpg]
Daniel
[attachment=71976:108_0809.jpg]
Min mors roliga trädgårdsprydnad
Katarina Odla.nu
Tävlingen är avslutad!

Tusen tack för alla fina bilder.

Juryn drar sig nu tillbaka för att utse de 3 bästa bilderna i fototävlingen Växterna & Tingen.

Vinnarna får ett presentkort vardera på Odla.nuShop på 400 kronor. Vinnarna kommer att presenteras en och en med start onsdagen den 22 augusti.

Spännande!
Varma hälsningar Katarina
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon