Full version: Trist..
Farbror Blå
Vart tog egentligen alla mina tokiga, roliga Odlavänner vägen?
Här är ju så tråkigt numer att klockorna stannar..
silos
CITAT (Farbror Blå @ 15-06-2012, 19:33) *

Tagit semester eller jobbar i trädgården?!
Huggorm
Det har varit få intressanta diskussioner på ljugarbänken på ett tag så det är nog fler än jag som hållit sig undan. Sedan har jag personligen jobbat ganska mycket den sista tiden också.
Farbror Blå
haha så roligt!
46 visningar och fyra, fem har ens varit roliga nog att klicka i ett svar.. obetalbart =P
*Stintan*
En del håller sig ju härifrån för att dom får virus när dom går in på Odla.

Nä det var inte heller något roligt svar, jag vet!
merlin68
Jag kan ju försöka med liiiitet skämt blush.gif

Nyligen sett under kontaktannonser:

Flicka med hästsvans söker pojke med samma egenskaper..

Tapio
CITAT (Huggorm @ 15-06-2012, 19:46) *
Det har varit få intressanta diskussioner på ljugarbänken på ett tag så det är nog fler än jag som hållit sig undan. Sedan har jag personligen jobbat ganska mycket den sista tiden också.

Halaj!

Du blandar inte ihop det lite nu?
Småprat heter det här.
Ljugarbänken är på ett annat forum.

//T
hattstugan

Undrar samma sak som du Farbror Blå!!

Har nog en hel del med allt j---a trams som varit under senaste året att göra!

Samt att en del blir drabbade av virus eller vad det är när de går in på Odla!!

Tråkigt vad det än är som orsakat det hela!

Men håll ut det vänder snart!!! smile.gif
mamamaggan
Är de inte bara den vanliga " sommartorkan " ?
hattstugan
NEJ!!!!!!
Motti
Och ! när man blir idiotförklarad hela tiden och man försöker vara humoristiksk omtänksam och vill väl !men när man iderligen blir påhoppad för sina åsikter och idiotförklarade av vissa på Forumet som tror sig har svar på allt !ja då tröttnar man till slut ! ingen vill väl bli totalt nergjord varje gång man tittar in !man har sin stollthet.Vissa så kallat Internetroll haralla goa sedan för och varandras olika åsikter kompiskram.gif

Jag råkade bara titta in här i kväll för en speciell fråga om djur !
mamamaggan
CITAT (Motti @ 15-06-2012, 22:55) *
Och ! när man blir idiotförklarad hela tiden och man försöker vara humoristiksk omtänksam och vill väl !men när man iderligen blir påhoppad för sina åsikter och idiotförklarade av vissa på Forumet som tror sig har svar på allt !ja då tröttnar man till slut ! ingen vill väl bli totalt nergjord varje gång man tittar in !man har sin stollthet.Vissa så kallat Internetroll haralla goa sedan för och varandras olika åsikter kompiskram.gif

Jag råkade bara titta in här i kväll för en speciell fråga om djur !

Och du är alltid snäll och trevlig mot alla ? ! Speciellt de som inte tycker som du ?!
merlin68
Nej nej nej inga bråk nu igen snääääääääällllla barn nu lägger vi allt gammalt groll åt sidan...... kompiskram.gif
mamamaggan
Gammalt ?! Det där inlägget från Motti var alldeles nytt men med samma gamla klagovisa .

Ska försöka att inte göra fler inlägg om det .

Så det är inte den vanliga sommartorkan ? Inte vet jag men jag tycker jag upplevt exakt samma torka varje sommar.
*Stintan*
CITAT (mamamaggan @ 15-06-2012, 23:06) *
Gammalt ?! Det där inlägget från Motti var alldeles nytt men med samma gamla klagovisa .

Ska försöka att inte göra fler inlägg om det .

Så det är inte den vanliga sommartorkan ? Inte vet jag men jag tycker jag upplevt exakt samma torka varje sommar.

Svårt att lägga gammalt groll åt sidan när Motti rapar samma skit varje gång hon "bara råkar titta in".

Jo visst har det varit likadant varje år sen länge. Alltid lite tjafs på vårkanten och sen blir det sommartorka. Nu kom kanske torkan lite tidigt och det beror definitivt på virusvarningarna.
merlin68
Undra om det finns en "forumstatistik". Skulle vara intressant att se exakt hur det har sett ut senaste åren och när "torkan" brukar sätta in. Är det här värsta torkan i odlas historia eller känns det bara så? När var vi flest, har för mig att vi en dag för några år sedan slog ett flest användare samtidigt online-rekord smile.gif
*Stintan*
Tror inte att det är värsta torkan. Däremot tänker vi kanske mer på den just nu därför att vi vet att det finns ett antal medlemmar som brukat vara väldigt aktiva på forumet som inte vågar vara här p.g.a. virusvarningarna. Får man strul med sin dator varenda gång man går in på Odla så slutar man försöka. Den brukar ju sätta in när folk börjar vara mer ute än inne.
Glöm inte heller att vi de senaste två åren från slutet av maj haft besök av väldigt aktiva "troll" med väldigt mycket tjafs som följd.

Flest var vi nog en tid efter att forumet gjordes om för ett antal år sen och vi bl.a. fick en tjatt som var väldigt aktiv under en period, om jag inte minns fel.
Eva i Skåne
CITAT (*Stintan* @ 15-06-2012, 23:22) *
Jo visst har det varit likadant varje år sen länge. Alltid lite tjafs på vårkanten och sen blir det sommartorka. Nu kom kanske torkan lite tidigt och det beror definitivt på virusvarningarna.

Så är det yes.gif
Myosotis
Troll och tjafs och virus. Det är inte kul längre.
Anki på Öland
CITAT (Myosotis @ 16-06-2012, 11:38) *
Troll och tjafs och virus. Det är inte kul längre.

och inte att förglömma japanskor....
Ugglemormor
giggle.gif
silos
CITAT (*Stintan* @ 15-06-2012, 23:22) *
Svårt att lägga gammalt groll åt sidan när Motti rapar samma skit varje gång hon "bara råkar titta in".

Gammalt groll kan man ALLTID lämna bakom sig är ett som är säkert!!!
Man väljer ju själv hur man vill ha det här i livet!
INGEN annan människa eller omständighet skall bestämma över hur jag till ex.är och agerar!!!
abbbe
CITAT (silos @ 16-06-2012, 12:18) *
INGEN annan människa eller omständighet skall bestämma över hur jag till ex.är och agerar!!!

Jo
*Stintan*
CITAT (silos @ 16-06-2012, 12:18) *

Det förutsätter att alla lägger det bakom sig eller hur?
silos
CITAT (*Stintan* @ 16-06-2012, 13:09) *
Det förutsätter att alla lägger det bakom sig eller hur?

Absolut,men man kan endast börja med sig själv tror jag!
*Stintan*
CITAT (silos @ 16-06-2012, 13:17) *
Absolut,men man kan endast börja med sig själv tror jag!

Ja vem skulle man annars börja med????
silos
CITAT (*Stintan* @ 16-06-2012, 13:21) *
Ja vem skulle man annars börja med????

Precis,vem annars!För mig tog det dock årtionden att lära mig detta.
malcolm
CITAT (Anki på Öland @ 16-06-2012, 11:48) *
och inte att förglömma japanskor....

Det är roligt men enligt enkäten här var man tvungen att välja politik och eksem också i så fall.
Motti
Jag borde ge sjutton i att ens skriva här ! men jag kan inte låta bli när jag ser att Stintan lägger skit på mig !jag är en vänlig människa i alla avsenden men vissa här har mobbat mig av någon anledning och Stintan är en av dom märkligt vad hon kan vända allt till sin fördel confused.gif Jag har så att säga sträckt ut min hand till dig Stintan många gånger men du har bestämt dig för att ge mig kalla handen och skrivit att aldrig i livet att du tänker närma dig mig på något sätt ! så då är det ditt problem och du verkar ha många .
När jag gick med i Odliaterna på Facebook så var mobbarna där igen och försökte göra ner mig och snacka skit om mig !men där sattes foten ner direkt från andra på Odliaterna de sa ifrån direkt att sån skit och Mobbing accepteras inte där !och det fungerar !alla är trevliga mot varandra och visar varandra respeckt och vi har stort utbyte av varandras erfarenheter . Det är synd om mänskligheten !
malcolm
Jag gillar dig Motti! smiley_small_hug.gif
Ingela i Segersberg
CITAT (Motti @ 16-06-2012, 22:31) *
Jag borde ge sjutton i att ens skriva här ! men jag kan inte låta bli när jag ser att Stintan lägger skit på mig !jag är en vänlig människa i alla avsenden men vissa här har mobbat mig av någon anledning och Stintan är en av dom märkligt vad hon kan vända allt till sin fördel confused.gif Jag har så att säga sträckt ut min hand till dig Stintan många gånger men du har bestämt dig för att ge mig kalla handen och skrivit att aldrig i livet att du tänker närma dig mig på något sätt ! så då är det ditt problem och du verkar ha många .
När jag gick med i Odliaterna på Facebook så var mobbarna där igen och försökte göra ner mig och snacka skit om mig !men där sattes foten ner direkt från andra på Odliaterna de sa ifrån direkt att sån skit och Mobbing accepteras inte där !och det fungerar !alla är trevliga mot varandra och visar varandra respeckt och vi har stort utbyte av varandras erfarenheter . Det är synd om mänskligheten !

Nu får du väl ge dig, Motti! Vem mobbar? DU! Vem snackar skit? DU! Och det var DU som blev tillsagd på Odlaiterna att lägga av, när du skrev om trollen på Odla. Och sen skrev du här att det var Stintan, som blev tillsagd. Vem ljuger? DU!!!! Och så påstår du att du är en snäll och vänlig människa, som bara vill väl. Det enda du vill här är att ställa till bråk!
*Stintan*
CITAT (Motti @ 16-06-2012, 22:31) *

Gud vad du ljuger! Har du svårt för att fatta? Det är inte bara jag som påpekat detta och ändå fortsätter du älta dessa lögner. Det var du som blev tillsagd i Facebookgruppen att inte börja tjafsa om Odla....... ingen annan! Du har aldrig sträckt ut någon hand till mig, tvärtom men jag bryr mig inte!

CITAT (malcolm @ 16-06-2012, 22:33) *
Jag gillar dig Motti! smiley_small_hug.gif

Det förstår jag att du gör... ni verkar passa ihop.
Motti
Om jag nu skriver enkelt då så alla förstår vad jag menar !
Som man bemöter andra blir man själv bemött tummenupp.gif
sommarhumla
Har pysslat med annat....och att på FB läsa om att medlemmar får virus i sina datorer och inte känner sig hjälpta och lyssnade på av Odla gör ju att lusten att komma hit minskar rätt rejält...
Gossen Ruda
Det är lite märkligt att en del får virus när andra slipper undan. Att Odlas annonsörer försöker skicka cookies till oss medlemmar är ett oskick som förhoppningsvis är stoppat nu. Dylika cookies från tredje part kan ibland uppfattas som virus av olika virusprogram. Göran och Ingemar har gjort vad de kunnat, skannat efter virus men inte hittat något så det är fel att säga att de inte gjort något.
Christa
CITAT (Farbror Blå @ 15-06-2012, 19:33) *

Vad tycker du är roligt eller intressant och som du nu saknar på odla?
bergvallmo
Skapa en ny bråktråd vetja. wink.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon