Tindragull
Har en bunte gurkplantor som jag drivit upp från frön. (slanggurka) De har tyvärr fått en del köldknäppar, men verkar seglivade och har överlevt. de är dock väldigt små. Ca tio cm höga har de nu börjat sätta frukt! Men snälla nån....det kan väl aldrig gå... Jag som precis hade planerat att plantera om dem i störra krukor... :-o wacko.gif
Vad gör jag nu???
HelénE
Ta bort blommor / fruktknoppar och plantera om dem. Det måste ner i större krukor, helt en hin till varje.

De tar sig säkert och kommer igen.

Helén
Tindragull
Jag satte dem alla fyra i en stor kruka så länge och de har börjat växa ordentligt nu. Både plantorna och smågurkor på dem... smile.gif
De ska få varsin större kruka snart. smile.gif
Camilla89
Bör man inte ta bort blommor/ början på gurkor så att själva plantan får rota sig ordentligt för att sedan kunna stammas och blomma rikligt?

Roligt att du har fått dom att överleva, vet du vad det var för namn på dom mer än slanggurka? I vilken växtzon bor du i och vart har du tänkt ha dom sedan, växthus eller frilands?

/ Camilla
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon