Eva i Skåne
Mitt har legat nedpackat sen förra sommaren och nu äntligen ska det upp, men

är det inte meningen att kulan ska ligga ganska mitt i? Jag har lagt i den och vridit ut lamellerna så visst ligger kulan kvar, men den kan ändå förflytta sig 1-2 cm i sidled. Ska det vara så? Jag ser att det finns en liten skåra i metallens nederkant i mittcirkeln och tänker att den måste ha nån funktion...Kanske någon liten del (som jag inte har) som ska låsa kulan på nåt sätt... Eller???
Bruksanvisningen har jag, men den är på flamländska eller nåt.
Tikka
Jag har köpt ett vindspel o gett bort men kunde ju inte hålla mig utan öppnade o kollade hur att såg ut o fungerade...om inte jag minns helt fel fanns det med en liten liten månformad metallbit som man satte i den skåran o sen satte i kulan just för att kulan skulle sitta på plats...

Gå in på sidan där de säljer vindspelen så ser du på några av bilderna en lite månformad metallbit under kulan.
Eva i Skåne
Tack Tikka. Det stämmer. När du säger det så minns jag. Jag har ju haft det uppackat och inspekterat tidigare, men lagt undan och nu är sannolikt den lilla delen försvunnen sad.gif
Tikka
Skulle du inte kunna skapa en egen liten liggande halvmåne av en ramlösaburk då?
Är det för tunt material gör några stycken o sätt i hop tills du får rätt tjocklek så kanske du kan få ihop det smile.gif
Eva i Skåne
Bra idé. Jag ska försöka
Eva i Skåne
Jag har hittat den saknade delen yahoo.gif
Red Top
CITAT (Eva i Skåne @ 18-06-2012, 19:14) *

Grattis! bravo.gif yaay.gif

Tänk så glad man kan bli över en liten, liten detalj. [attachment=70771:ja2.gif]
Myosotis
CITAT (Eva i Skåne @ 18-06-2012, 19:14) *

yaay.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon