Full version: Mitt citronträd
rosita
Jag har ett citronträd som snart inte har några blad kvar dunno.gif

Vad kan det bero på och vad ska jag göra?

I vinter och under våren har det varit en del sköldlöss på det, men det verkar jag ha fått bort nu. Jag fattar att det kan sätta ner växtligheten, men finns det något jag kan göra för att stärka trädet?

Mycket som stör i bakgrunden på bilden, men man ser i alla fall att det är väldigt lite blad i kronan:

[attachment=70728:Citrontr...orumbild.jpg]
Alexander-VG-zon3
Det kommer ta sig när det blir varmare, hur är rötterna `? lite mer näring och/eller ev omplantering kan nog bli bra, (om det behövs) en lucker och närigsrikjord med lågt ph.

rosita
Hej flaxss! Jag har följt dina rekommendationer vad det gäller jord och jag planterade om trädet förra sommaren och tror inte att det ska behövas igen. Jag göder ca 1 gång/vecka. En del av de nya bladen har faktiskt mörkt grön färg (ser jag nu när jag tittar noga), så du har kanske rätt; att det tar sig när/om värmen kommer g.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon