silos
Jag har googlat efter annorlunda klädes stil från hela världen.....nå inte hela men från många sidor på internett.
Och jag hittade de allra coolaste kläderna från Japan och det är kläder som ungdomarna har....

Nå,inte skulle jag vilja klä mig med sådana kläder,men definitivt med någonting som inte alla andra har!

Annars så har afrikanska kvinnor så vackra kläder tycker jag!
I många länder finns det så fantastiska kvinnokläder och jag blir alldeles glad av att titta på bilderna!

Så är det roligt att följa program på TV där människor skapar kläder....

Men själv har jag tyvärr inte ännu sytt några nya kläder till mig själv.

Men jag undrar om någon här skulle våga klär sig i väldigt udda kläder?Det skulle jag våga....tror jag! confused.gif
*Stintan*
Jodå det skulle jag våga men jag har aldrig haft behov av att väcka uppmärksamhet genom klädseln utan klär mig i det jag tycker är skönt och praktiskt att ha på sig. Sen vad som är snyggt eller inte är ju en smaksak. Kläderna i din länk kan jag inte med bästa vilja i världen tycka är snygga.
silos
CITAT (*Stintan* @ 18-06-2012, 09:59) *
Jodå det skulle jag våga men jag har aldrig haft behov av att väcka uppmärksamhet genom klädseln utan klär mig i det jag tycker är skönt och praktiskt att ha på sig. Sen vad som är snyggt eller inte är ju en smaksak. Kläderna i din länk kan jag inte med bästa vilja i världen tycka är snygga.

Så är jag med att jag klär mig i bekväma kläder,men måste villigt erkänna att jag har behov att kunna väcka uppmärksamhet genom kläderna,men har inte lyckats komma dit än.

Så är det att var och en klär sig efter sin egen smak...eller inte...finns ju dem som tar efter andras smak...
Kläderna i länken är inte snygga men väldigt coola eller skall jag säga roliga och väldigt annorlunda.
*Stintan*
Tyckte dom såg mest fula och obekväma ut biggrin.gif
Gossen Ruda
Varning Klicka inte på länken från solis och leta inte vidare på den sidan. Jag fick in en trojan som hette Security shield trots att min dator skall vara skyddad. Via Telia premiumsupport och malwarebytes fick jag bort den.
Elisabeth-Västkustkolonisten
CITAT (Gossen Ruda @ 18-06-2012, 12:08) *
Varning Klicka inte på länken från solis och leta inte vidare på den sidan. Jag fick in en trojan som hette Security shield trots att min dator skall vara skyddad. Via Telia premiumsupport och malwarebytes fick jag bort den.

samma här.

Fattar inte att man ställer in sådana länkar..........
Gossen Ruda
Länk: http://se.pcthreat.com/parasitebyid-15371se.html
malcolm
Jag öppnade solis länk men märkte ingentig, Fö. var det inga kläder jag skulle visa mig ute med. biggrin.gif
*Stintan*
Jag fick ingen varning men scannar datorn nu ifall att.
Gossen Ruda
CITAT (malcolm @ 18-06-2012, 12:15) *
Jag öppnade solis länk men märkte ingentig, Fö. var det inga kläder jag skulle visa mig ute med. biggrin.gif

Jag gjorde misstaget att söka vidare och på någon sida där fanns nog trojanen. Nåja, slutet gott allting gott.
Gossen Ruda
Jag misstänker att det är inga problem att kicka på solis länk då händer inget. Det är först när man klicka vidare som man kan aktivera skiten, jag klickade på någon länk men det hände inget. Trojanen aktiveras först då. Man skulle ju kunna gå in på sidan igen och kolla vart klänkarna under bilderna går men jag avstår nog. biggrin.gif Den länken jag la in till en förklaring av trojanen kanske inte var fullt fungerande att döma av kommentarerna längre ner men man kan ju nöja sig med att läsa.
Ugglemormor
Brukar inte längre öppna några trådar/hänvisningar i forumet när så många har fått skit med sig i datorerna.

Ang. kläder, har mest bekväma kläder, men har dock sytt en del gammaldags kläder, mest till fester jag varit med om, där även andra kommer med annorlunda klädd.
Älskar de afrikanska, lösa och färggranna brallerna och skäms inte att ha dem på även ute ..... whistling.gif .
De hade jag ju då jag dansade afrikanskt dans några år sedan, samt en del outfit till orientalisk dans finns också kvar, men kommer att spara dem som ett minne tills vidare.....
Det är nämligen färdigdansat för min del i dessa sorters danser...... men att röra sig till musiken här hemma är ju en annan sak....... giggle.gif
silos
CITAT (Gossen Ruda @ 18-06-2012, 12:08) *

Men hjälp...skall genast ta bort länken!
Gossen Ruda
CITAT (silos @ 18-06-2012, 15:01) *
Men hjälp...skall genast ta bort länken!

Det är bra silos. Jag tror inte att själva länken eller sidan där var smittad men sen om man klickar sig vidare lurar faran vilket är lätt hänt.
Alexander-VG-zon3
Blev dubbel post
Alexander-VG-zon3
Fick inget virus när jag gick in på länken, men jag klickade inte vidare såg lite skum ut sidan.

Nr 13. Skulle jag kunna ha på mig, tyckte kläderna såg ganska normala ut ? snygga

silos
CITAT (Gossen Ruda @ 18-06-2012, 15:06) *
Det är bra silos. Jag tror inte att själva länken eller sidan där var smittad men sen om man klickar sig vidare lurar faran vilket är lätt hänt.

Oj oj oj vilken tur att jag ej klickade vidare!!!
silos
Ungdomsmode från Japan.
[attachment=70763:mode_fr_n_Japan.png]
silos

[attachment=70765:fr_n_Japan.png]
[attachment=70766:big.png]
Vad sägs om denna stora damens klädstil!
Elisabeth-Västkustkolonisten
Jag klickade inte heller vidare men fick ändå ett skadeprogram i datorn
silos
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 18-06-2012, 16:03) *
Jag klickade inte heller vidare men fick ändå ett skadeprogram i datorn

Det var inte min mening att orsaka sådant!Hoppas att du kunnat ta bort det!
Gita
CITAT (silos @ 18-06-2012, 09:38) *
Jag har googlat efter annorlunda klädes stil från hela världen.....nå inte hela men från många sidor på internett.
Och jag hittade de allra coolaste kläderna från Japan och det är kläder som ungdomarna har....

Nå,inte skulle jag vilja klä mig med sådana kläder,men definitivt med någonting som inte alla andra har!
I många länder finns det så fantastiska kvinnokläder och jag blir alldeles glad av att titta på bilderna!

Men jag undrar om någon här skulle våga klär sig i väldigt udda kläder?Det skulle jag våga....tror jag! confused.gif

Våga skulle jag nog, men det skulle inte kännas som jag. För mig gäller det enkla, tidlösa och lite androgyna.
Snygga, välsittande jeans, kostymbyxor eller en pennsmal, knälång kjol. Till det en välstruken vit bomullsskjorta och en välskräddad kavaj. På fötterna enkla boots eller pumps med halvhög klack.
Det låter kanske trist, men känns alltid välklätt och rätt i alla sammanhang. Dessutom är det bekvämt och man behöver bara ägna minimal tid åt sin klädsel.
Till fest kan det förstås vara kul att sväva ut lite grann.
Gita
Gossen Ruda
Beträffande klädseln i Japan så kan man nästan se ut hur som helst utan att någon bryr sig. Jag har fått det förklarat för mig att när man är så trångbodda finns det liten chans att få en egen plats för sig själv. Därför har man vant sig vid att hålla sig för sig själv i massan och inte bry sig om omgivningen, att sköta sig själv helt enkelt. Därför kan man se främst ungdomar klädda nästan hur som helst på stan eller i allmänna kommunikationer. Här skulle de bli uttittade, där bryr sig ingen om det.
Huggorm
Jag har inget som helst intresse av att klä ut mig som en julgran, jag har inget uppmärksamhetsbehov. För mig är det viktigt att kläder är funktionella och bekväma, det är allt som betyder något för mig.
Anma
CITAT (Gossen Ruda @ 19-06-2012, 22:35) *
Beträffande klädseln i Japan så kan man nästan se ut hur som helst utan att någon bryr sig. Jag har fått det förklarat för mig att när man är så trångbodda finns det liten chans att få en egen plats för sig själv. Därför har man vant sig vid att hålla sig för sig själv i massan och inte bry sig om omgivningen, att sköta sig själv helt enkelt. Därför kan man se främst ungdomar klädda nästan hur som helst på stan eller i allmänna kommunikationer. Här skulle de bli uttittade, där bryr sig ingen om det.

Man måste inte åka ända till Japan för att uppleva att folk låter en va som man är utan att lyfta på ögonbrynen. Finns storstäder på bra mycket närmare håll än så där det är likadant.
silos
[attachment=70797:1700_talet.png]
[attachment=70798:ballongkl_nnin.png]

Lite mera udda kläder...
*Stintan*
Ja dom passar ju bra att ha på sig när man ska gräva i potatislandet giggle.gif
Ugglemormor
Det skulle nog bli fart på våra grannar nedanför.......hih....
Rihane
Nu när jag såg bilden på klänningen kom jag på att:
Jag åkte en gång , sent på kvällen, tunnelbana från Gamla stan i Stockholm till närförort, iklädd en "sjuttonhundratals"-mundering utan att särskilt många höjde på ögonbrynen.

Jag hade varit på en sjuttonhundratalsfest för första och enda gången. En rolig upplevelse.
Ugglemormor
Det var intressant mode just då, även under 1800-talet. Sydde en del sådana och har läst in om just dammode under de århundraden på konstfacket, så man var facinerad av det.

Det fanns så mycket regelverk hur det hela skulle se ut och alla underbara tyger, spetsar o dyl som man skulle passa ihop, en hel vetenskap....... Kul att pröva på men ack så obekvämt.....
ingrid fuxwall
Att klä sig så som Solis föreslog, skulle jag inte klara av då jag behöver röra på mig.
malcolm
Jag hade ett suveränt klipp på Mariko Shinoda från AKB48 (Japan) men nu hittar jag det tyvärr inte, hon såg ut som om hon snott sin mormors gardiner och sytt en dress av. Påminde lite om ett avsnitt ur Sound of music faktiskt. biggrin.gif
silos
CITAT (malcolm @ 20-06-2012, 21:50) *
Jag hade ett suveränt klipp på Mariko Shinoda från AKB48 (Japan) men nu hittar jag det tyvärr inte, hon såg ut som om hon snott sin mormors gardiner och sytt en dress av. Påminde lite om ett avsnitt ur Sound of music faktiskt. biggrin.gif

Hoppas att du hittar den endera dag!
malcolm
CITAT (silos @ 21-06-2012, 07:20) *
Hoppas att du hittar den endera dag!

Jag har hittat klippet nu och inte är det snyggt, tittar man på folk i övrigt i folkvimlet så ser de högst normala ut. biggrin.gif

http://www.youtube.com/watch?feature=endsc...p;v=HWvxojfX2Jg
Gossen Ruda
Eftersom det är en av ett reportage kan man nog räkna med att hon inte går klädd så privat. Då får de göra allt för att smälta in i miljön. Produktplacering kallas det för.
*Stintan*
Fast det där var väl inte särskilt anmärkningsvärt. Inget som jag skulle höja på ögonbrynen åt om jag såg på stan iallafall.
xlxl67
Jag hoppas jag blir kvinna i nästa liv så jag kan få klä mig i alla dessa fantastiska kreationer som finns för kvinnor smile.gif

CITAT (silos @ 18-06-2012, 09:38) *

malcolm
CITAT (xlxl67 @ 21-06-2012, 20:09) *
Jag hoppas jag blir kvinna i nästa liv så jag kan få klä mig i alla dessa fantastiska kreationer som finns för kvinnor smile.gif

Jag kommer ihåg från det jag var liten hur söta och vackra kläder flickorna hade och hur töntiga gosskläderna såg ut och så var det även i vuxen ålder, kostym och slips... hur snyggat är det egentligen---? Alla kavajer ser ungefär likadana ut och slips känner man sig strypt av. Kråsskjorta okej men de är inte moderna längre och finns inte i min storlek.
Kryddan03
CITAT (xlxl67 @ 21-06-2012, 20:09) *

Inte behöver du vänta till nästa liv.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon