Full version: Sork
Snobben75
Nu behöver jag hjälp.... Har nog nån typ av sort i trädgården. Massor av hål som uppstår igen en stund efter att jag höljt igen dom. Dessutom en massa perenner som dött, troligen har någon ätig på rötterna. ranting.gif
VAD SKA JAG GÖRA för att bli av med elendet????
HelénE
Sök på på detta forum på ordet vattensork, så får du upp några inlägg från Gossen Ruda, som verkligen vet hur man bekämpar dem.

Eller så skaffa katt...ligger en typ varannan morgon i present åt mig utanför trappen...

Helén
Örstig
Jag har sork i mitt trädgårdsland. Där kalasar de på morötter och gräver gångar under jordgubbslandet så att rötterna hänger i luften. Bären blir små som under en extremt torr sommar, trots att vi fått regn i överflöd. Tröttnade på förödelsen och köpte en sork/mullvadsfälla, "PSS Mole" från Toxashop. Billig och effektiv - jag klippte fyra feta sorkar på 5 nätter. Sedan har jag inte fått någon mer utdelning. Säkert finns det fler sorkar kvar, men jag måste nog flytta fällan för att lura fler i den.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon