Full version: Månvinda
Lottiss
Det här är tredje gången gillt jag försöker med dem, helt omöjliga....Första året blev det inga blommor, andra tog dem sig knappt och fick senare bladlöss. I år har dem inte heller tagit sig och är fullkomligt översållade med bladlöss.... Vad gör jag för fel? confused.gif Allt annat på balkongen växer och frodas...
kerstin z5-6
En växt med lång utvecklingstid.Går utmärkt att övervintra som krukväxt.Behöver mkt vatten och näring samt djup kruka för att utvecklas bra.
Jultorpet
Jag sådde för två år sedan och de växte bra, det kom flera knoppar som slog ut i början men sedan växte de bara och det blev inga mer knoppar. Tror säkert att de hade för små krukor och dåligt med näring. Hade tänkt övervintra dom men fram på hösten upptäckte jag att det var massor med spinn på dom så jag slängde dom. Sådde även förra året men de blev stående i små krukor och inte alls omhändertagna, tror docka att det blev någon enstaka blomma i början då också.
Lottiss
Första och andra året sådde jag i stora krukor och först andra försöket fick jag några enstaka blommor...men det var kanske bara 4-5 st. I år har jag visserligen mindre krukor men miljoner bladlöss. Trodde jag hade läst någonstans att den var lättodlad.... Nåväl, får glädjas åt resten på balkongen yes.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon