Katarina Odla.nu
Tävlingen är avslutad.
Tack till alla som deltog! En vinnare är lottad och det blev hattstugan bravo.gif , som önskar ett vindspel med hjärta. Mejla mig din adress och mobilnummer (för sms-avisering) så får du ditt pris! katarina@odla.nu

Stort Grattis!
från Katarina på redaktionen

MIDSOMMARTÄVLING! AVSLUTAD!
Jag lottar ut ett av våra fina vindspel. För att vara med i tävlingen ska du göra två saker:

tummenupp.gif Berätta vad du tycker är bäst med forumet på Odla.nu
bravo.gif Berätta vilket vindspel du helst skulle vilja vinna.

Tävlingen är öppen till måndag 25 juni klockan 08.00
TIPS! Tävlingen finns också på vår facebook (forum.odla.nu), du kan delta där också. Det sker en lottning på varje ställe.

Riktigt glad midsommar!
önskar Katarina
Eva-Helene
Det bästa med forumet är att här finns så kunniga och trevliga medlemmar. Ställer man en fråga så får man som regel snabbt svar!
Forumet är också uppdelat på ett bra sätt och sökfunktionen funkar ypperligt.

Skulle jag vinna, så vill jag gärna ha Cirkel/diamant med blå kula wub.gif
Maj-Elén
Det bästa med odlas forum är att diskussionerna oftast förs seriöst och av kunniga personer varav många har odling som yrke. Det är en ovärderlig tillgång för oss som är amatörer.
Eva i Skåne
Det bästa med forumet är faktiskt alla kunniga och trevliga medlemmar som gärna delar med sig av både kunskap och växter!

Jag skulle önska mig vindspelet cirkel/diamant med blå kula.
IreneH
Det bästa med Odlas forum är alla medlemmarna här och den kunskap, och viljan att dela med sig av sin kunskap man kan hitta här. smile.gif

Om jag skulle vinna så skulle jag bli jätteglad att få droppe med blå kula.
margret
CITAT (Katarina Odla.nu @ 21-06-2012, 11:36) *
MIDSOMMARTÄVLING!
Jag lottar ut ett av våra fina vindspel. För att vara med i tävlingen ska du göra två saker:

tummenupp.gif Berätta vad du tycker är bäst med forumet på Odla.nu
bravo.gif Berätta vilket vindspel du helst skulle vilja vinna.

Tävlingen är öppen till måndag 25 juni klockan 08.00
TIPS! Tävlingen finns också på vår facebook (forum.odla.nu), du kan delta där också. Det sker en lottning på varje ställe.

Riktigt glad midsommar!
önskar Katarina

Det är så roligt läsa all god information, gör det var och varannan dag. Sylvia som jag haft mycket kontakt med, toppen, hon banade vägen till en vacker blomma på mitt blåregn, och undrar man över något, bara lästa på.

Vinner jag ett vindspel skulle jag gärna vilja ha pendel 35, droppen med blå sten.

TREVLG MIDSOMAR!
Margaretha Bihl
Peztis
Det bästa med Odla är givmildheten i forumet!

Alla delar glatt med sig av sin kunskap, vetskap och erfarenhet.
Men man delar även med sig av sin okunnighet genom att ställa frågor och på detta sätt få oss andra att emellanåt gnugga geniknölarna - de behöver ju gnuggas emellanåt!
Ibland är det någon som med ljus och lykta söker en speciell växt och genast är det någon som hojtar till om att JAG HAR! Många vill inte ens ha ett frimärke som ersättning utan tänker att det jämnar ut sig, nästa gång är det jag som behöver något!

Det är givmildhet, det! Tack allihop!

Om redaktionen känner sig givmild gentemot mig tongue.gif får de gärna sända mig vindspelet Droppe.
Mony
Forumet har en härlig ton som jag inte har funnit på andra forum. Språket är rakt och vänligt och jag har aldrig läst en provocerande post av negativ karaktär. Men främst av allt så innehåller forumet otroligt mycket kunskap att det är ett mindre uppslagsverk, allt från proffstips till husmorstips och personliga erfarenheter.

Undrar jag något så är det på Odla jag söker först!

Om jag skulle vinna, önskar jag mig vindspelet Droppe.
hattstugan

Det bästa med Odla.nu är att här finns ALLT!
Värme och gemenskap!
Generösa medlemmar som delar med sig av sitt överflöd av Växter,fröer och kunnande!
Och att det finns avdelningar som gör det lättare att hitta om man söker något speciellt!

Om jag vinner ett vindspel önskar jag mig Vindspel Hjärta
ninnisky
CITAT (Maj-Elén @ 21-06-2012, 10:12) *
Det bästa med odlas forum är att diskussionerna oftast förs seriöst och av kunniga personer varav många har odling som yrke. Det är en ovärderlig tillgång för oss som är amatörer.

Men tyvärr så gillar jag inte dina avatar eftersom jag ha spindelfobi!! och skulle föredra att jag bli förvarnad när någon har en spindel i bild eller avatar!

Sorry, inget personligt utan skickar med en smiley_small_hug.gif
Maj-Elén
CITAT (ninnisky @ 21-06-2012, 20:48) *
Men tyvärr så gillar jag inte dina avatar eftersom jag ha spindelfobi!! och skulle föredra att jag bli förvarnad när någon har en spindel i bild eller avatar!

Sorry, inget personligt utan skickar med en smiley_small_hug.gif

Jag måste erkänna att jag inte heller är så förtjust i själva spindeln men de är fantastiska medarbetare. Så fort jag hittar en spindel ute i trädgården så bär jag in den i växthuset. Som tack för det, så har jag aldrig haft större problem med löss, varken på mina chillisar eller de andra växterna som annars ofta får löss. Jag har t.o.m. satt ut en lusangripen streptokarpus i växthuset där spindlarna gjorde processen kort med lössen. Det känns så himla bra att inte behöva använda ens såpa för att bekämpa de små marodörerna utan i stället blir det ett naturligt kretslopp på detta viset.

Jag önskar er alla en trevlig midsommar, med massor av hungriga och samarbetsvilliga medarbetare. Och tänk på att vi alla är en del av det naturliga kretsloppet
MissBea
Hejsan!

Det bästa med forumet är helt klart all kunskap och beprövad erfarenhet som folk delar med sig av. Jag flyttade till hus för två år sedan och det senaste året har ett stort trädgårdsintresse blommat upp. Jag har haft som projekt att ta reda namn och skötsel på trädgårdens alla (!) växter, och ALLA svar har jag funnit här på Odlas forum. Även om jag använder mig av google så ligger allt som oftast Odlas forumtrådar i topp på sökresultatet. Fantastiskt!

Om några år hoppas jag själv vara en av dem som ger råd och delar med mig av min erfarenhet =)

Skulle jag bli den lyckliga vinnaren av ett vindspel så är det Diamant med röd 50 mm kula som jag förälskat mig i... wub.gif

//Bea
Katarina Odla.nu
Tävlingen är avslutad.
Tack till alla som deltog! En vinnare är lottad och det blev hattstugan bravo.gif , som önskar ett vindspel med hjärta.

Mejla mig din adress och mobilnummer (för sms-avisering) så får du ditt pris! katarina@odla.nu

Stort Grattis!
från Katarina på redaktionen
Eva i Skåne
Grattis Hattstugan blomma.gif
hattstugan

Jiippiiiiiiiiiiiiiiii!

Dubbel tur denna Midsommar! Barnbarn och ett fint vinspel!

TACK, TACK!!
Peztis
Grattis hattstugan!!!
hattstugan

Idag anlände det fina vindspelet! Ska montera och hänga ut när tillfälle ges!
Kryddan03
CITAT (hattstugan @ 25-06-2012, 12:04) *
Jiippiiiiiiiiiiiiiiii!

Dubbel tur denna Midsommar! Barnbarn och ett fint vinspel!

TACK, TACK!!

Du får la få två buketter då! smile.gif
blomma.gif blomma.gif
hattstugan

Tack Kryddan! smiley_small_hug.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon